Hej!

Har en relativt liten pool (11000 L) och har nu köpt en pooldammsugare enligt bilden, har även en pump som den på bilden. Men nu kan jag inte få dammsugaren att fungera som jag vill. Det står att den ska förflytta sig 8 till 12 fot per minut, men den står i princip stilla. Misstänker att det har med viktens placering att göra. På grund av att min pool är bara 110 cm djup, ska jag bara ha en vikt, inte tre som på bilden. Den är placerad 4-12” enligt bild. Har dock testat att sätta den i andra lägen, men hur jag än gör blir det inte rätt. Rätt är, enligt sista bilden, när dammsugarkroppen är i 45 grader mot poolbotten. Min ligger i mindre vinkel. Ligger och släpar i poolbotten, vilket gör att framkant reser sig en aning...

Någon smart människa som har några idéer där ute, eller som kanske varit med om samma problem?

Tack på förhand!
 
  • Bildcollage av pooldammsugare, poolpump och skisser för dammsugarens viktplacering och vinkelinställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, vi har en liknande, inköpt 2019 som jag fortfarande inte har lyckats övertala för att fungera såsom det är tänkt.
Har Du lyckats?
 
Poolrobot dammsugare
Finns inget bättre
 
  • Gilla
Kattmatare
  • Laddar…
Tack, Då hade jag rätt, den är helt omöjlig att få ner på poolbottnen, vilket tog ganska lång tid att få min man att inse.
Jag köpte också en robot istället.
Den fungerar utan att jag måste bli frustrerad och skälla på den.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.