Hej,
Behöver hjälp och råd. Går det på något sätt att göra så att dörren öppnas utåt istället för inåt? Eller är det ”kört”?
 
  • Stängd vit dörr i en dörröppning med synliga gångjärn uppifrån, med fråga om omvänd öppningsriktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr delvis öppen inåt mot ett ljust rum, fråga om möjlighet att ändra riktning till utåtöppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörr öppnad inåt mot ett vardagsrum med soffa och golvlampa, fråga om att ändra öppningsriktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit innerdörr på gångjärn öppen inåt mot ett rum med synliga dörrkarmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte utan vidare........tycker den ser ut att sitta ganska logiskt på det viset? Vad är avigsidan? Ska den öppnas utåt vardagsrummet eller vad det är där så skulle ju dörren liva med det rummet isåfall.
 
Det gör den absolut, problemet är bara att det inte går in i en säng som kan stå där om dörren går inåt 😅
 
Det ser ut som en standard karm och då är det möjligt att få hängningen hur du vill men du måste riva karm och salning samt eventuellt sära på karmstyckerna och sedan montera ihop dom för önska hängning.
Salningen lossas för att flytta karmens position i öppningen i väggen.
 
Tack så mycket, är det jätte bökigt att göra själv? Jag som har noll erfarenhet i detta
 
E Ehumlan skrev:
Tack så mycket, är det jätte bökigt att göra själv? Jag som har noll erfarenhet i detta
Inte om du är händig och har de verktyg som krävs för arbetet, det är inte så komplicerat som det låter.
 
Har du noll erfarenhet så är det nog bättre att lägga ut det på en snickare. Du måste ju flytta hela karmen till andra sidan då du har en smyg i vägen annars. Nya foder och smyg ska monteras.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Jag får nog kontakta en snickare, tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.