Skall bygga ett trädäck på min framsida och på en del av trädäcket så skall jag sätta en förstukvist.
Vissa problem har nu dykt upp som jag inte vet riktigt hur jag skall lösa.
Framför ytterdörren så ligger det en stenplatta som är 2 m bred och 1,5 m djup. Från stenplattan så är det ca 8-9 cm upp till underkant på dörren.
På den delen som det kommer att bara vara själva trädäcket på så måste jag fästa bärlinan så lågt att jag kommer ner till platonmattan , vilket känns fel på något sätt. Jag bifogar några bilder som jag hoppas kan förklara lite bättre än vad jag kan i ord.
Jag hade ju gärna velat haft ett trädäck över hela så att säga o sen som sagt bara "sätta" farstukvisten på, men det lättaste kanske är att bygga farstukvisten för sig och sedan bygga själva trädäcket lite högre?
Har kört fast i tankeverksamheten o behöver all tänkbar hjälp för att komma vidare och börja gräva för plintar osv. :)
 
  • P5162697small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P5162698small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha mätt lite så kommer jag fram till att jag kommer att behöva sätta bärlinan både på putsen och själva grunden. Saken är den att det blir lite skillnad iom att putsen sticker ut några cm. Tänker jag rätt om jag bygger ut med virke från grunden så att den kommer ut i samma nivå som putsen o sedan sätter bärlinan där på?
Sedan tänkte jag jacka ur reglarna där dom går över själva betongplattan vid entren, så att jag kan skruva trallen där i sedan. Tror ni att det kan funka, eller bör jag tänka om?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.