Måste bygga om den del av min kök. Ska montera ett 60cm bred högskåp med en ikea kyl frys där min lampa och dem 2 uttag är. Så nu gå allt borta då högskåp komma dit. Hur ska jag göra?

Kan jag vid sidan av högskåpet har den ena uttag och lampa, alså skruva dem på mdf 18mm, finns utrymme eller problem med kyls värme...? dra utanpåliggande ledning? Behöver ideer och förslag ?


Lite info
Jag har inte andra vägskåp på väggar.
Lampa och uttag under den lampa gå på samma säkring, uttag på väster har sin egen, båda säkringar är 10 amper 1,5. Uttag är Elko plus 2vägs uttag bygger endast 11mm
IMG_2461.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bilden du la upp syns inte. Försök med en jpg eller png fil!

Men du vill flytta en lampa och ett vägguttag, för att ett kylskåp skall ställas på det ursprungliga stället?

Då är det ett ingrepp i den fasta installationen som bara en behörig elektriker får göra.
Förmodligen behöver kablar dras om för att räcka till, och då måste man gå in i elcentralen.
Gör inte det själv om du inte vet att du kan!

Och så behövs det väl också ett uttag till kylskåpet?
 
Sladar räcka till och är inte fasta. Den ellutag till vänstra tänkte jag har utanpåligande bakom kyl (also över lampa) 2 meter höjd. Lampa kan man strunta och väggutag under lampa kan man sätta till höga sida av högskåp
Lada igen lite bilder hoppas det funka nu
IMG_2461a.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2471.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2472.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2473.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.