Hej,

Vi har haft svartmögel i badrummet så jag skrubbade det och skulle byta silikonet som var runt brunnen. Jag märkte så att brunnen satt löst och gick att lyfta bort. Fix/fog har alltså släppt.
Går det att lägga ny fix eller måste hela badrummet renoveras? :surprised:
 
  • Löst badrumsgolvbrunn omgiven av bruna kakelplattor, synliga rester av fix och svartmögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I princip kan det va ok att sätta dit den igen men av utseendet att döma verkar det va dags att göra hela badrummet.
 
Brunnen ser ut att sitta fast, men dekorationen ovanpå är lös.
Vad är det för ålder på kaklingen?
 
  • Gilla
Larmal
  • Laddar…
Det där är som sagt brunns ramen eller vad det heter.
Brunnen är det runda som är kvar och sitter förhoppningsvis fast.
Att ramen var fast med silikon är dock fel från början då det ska vara fog.
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
useless useless skrev:
Brunnen ser ut att sitta fast, men dekorationen ovanpå är lös.
Vad är det för ålder på kaklingen?
Jag hittar inget i mina papper om när kaklingen är utförd, köpte huset för 6 år sedan.
 
  • Gilla
flaxie
  • Laddar…
BirgitS
Några bilder som visar hur golv, väggar, handfat, spegelskåp etc. ser ut kanske kan vara bra ledtrådar till när badrummet renoverades sist. Hur gammalt är huset?
 
Det är iaf en gammal brunn så det lär vara ett tag sen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Några bilder som visar hur golv, väggar, handfat, spegelskåp etc. ser ut kanske kan vara bra ledtrådar till när badrummet renoverades sist. Hur gammalt är huset?
Jag har bytt ut handfat, toa och spegel så där finns inga ledtrådar .
Jag valde att ställa in en byggfläkt så får jag lägga i fix och sen foga imorgon, tror ni det funkar? Badrummet ska göras men helst inte precis nu
 
  • Gilla
cbx
  • Laddar…
Metallgallret är, som sagt var, bara dekoration. Om tätskiktet som ligger under fixen är korrekt utfört så är behöver du inte oroa dig för några skador för att det har lossnat.
 
Flera klinkerplattor låg lösa och det var gammal plastmatta under. Det blir att riva allt och göra nytt.
Tack för alla svar ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.