Hejsan!
Jag bor i ett hus med grundvattensvärme!
Jag luftade ett element igår och trycket sjönk till 0.2 bar! Men jag hittar inte var katten jag fyller på nu.
Tacksam för hjälp Rörinstallation med ventil, slangar och vattenmätare i ett betongutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmesystem med kopparledningar, expansionskärl, manometrar, ventiler, och rörklämmor mot betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmeinstallation med kopparledningar, isolering, mätare och genomföring i tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Omöjligt att se på bilderna, men följ kallvattenledningen.
Kan mycket möjligt vara den kranen som syns på sista bilden uppe vid taket som är stäng men som sagt svårt att säga när man inte ser mer
 
Det var den sista. Tack
 
  • Gilla
Demmpa och 1 till
  • Laddar…
O oweeboman skrev:
[bild]
OT, hoppas verkligen att ni inte har köpt ”Aquabion” som syns på bilden, det är nämligen nästan bara bluff å båg med dessa.
Det enda ”positiva” är att den innehåller en offeranod av zink som minskar risken att järn korroderar (rostar).
Virvlat vatten är rent ut sagt bara bluff å båg.

Det kan behövas en offeranod i varmvattenberedare, å den behöver kontrolleras regelbundet samt bytas ut innan den är förbrukad.

https://www.polarpumpen.se/kunskaps...apsbank/anvanda-varmvattenberedare/byta-anod/
 
Demmpa Demmpa skrev:
OT, hoppas verkligen att ni inte har köpt ”Aquabion” som syns på bilden, det är nämligen nästan bara bluff å båg med dessa.
Det enda ”positiva” är att den innehåller en offeranod av zink som minskar risken att järn korroderar (rostar).
Virvlat vatten är rent ut sagt bara bluff å båg.

Det kan behövas en offeranod i varmvattenberedare, å den behöver kontrolleras regelbundet samt bytas ut innan den är förbrukad.

[länk]
Nej allt satt där på plats
 
jag gissar på 3dje bilden där har du nog den du skall öppna, dock är den u väldigt grov för utförandet, men prova,... bara hålla koll på trycket...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.