Vi har tänkt att göra om köket och jag skulle behöva en 70cm skåpsstomme...

Nu finns ju inte fatum att köpa från IKEA längre, köksluckor finns det massor som säljer men stommar hittar jag inga...

/N
 
Kolla om någon säljer en stomme på t.ex. marketplace, om du vill ha ny så tror jag Epoq har.
Annars kan du ju enkelt ta en 80stomme och kapa ner.
 
Är Epoq o Faktum samma?
 
N niblom skrev:
Vi har tänkt att göra om köket och jag skulle behöva en 70cm skåpsstomme...

Nu finns ju inte fatum att köpa från IKEA längre, köksluckor finns det massor som säljer men stommar hittar jag inga...

/N
Hej,

Jag tror tyvärr inte att Faktum gjordes i 70 cm breda utan det blir 60 cm alt. 80 cm som ni får använda.

Hoppas du hittar ngt som funkar för dig!
 
Har en vän som stötte på snarlikt system men han såga till metodstommar till rätt storlek
 
N niblom skrev:
Är Epoq o Faktum samma?
Var inne på Elgiganten för en tid sedan och frågade just detta men de hävdade att det inte var så längre.

Däremot vet jag att det i alla fall har funnits minst ett företag som gör faktumstommar. Kan dock inte hitta detta nu när jag googlar. Var av typen ”listfärdiga” med fasta priser och inte av typen där du ber om offert.
 
N niblom skrev:
Är Epoq o Faktum samma?
Ganska säker på att dom är kompatibla med 70 höjd. För visst är det höjden du vill ha 70?
 
  • Gilla
H.O.
  • Laddar…
tttomten TomasJor skrev:
Ganska säker på att dom är kompatibla med 70 höjd. För visst är det höjden du vill ha 70?
Det är bredden som skall vara 70. Har 60 idag. Det går i västa fall bredda det befintliga skåpet men finns det färdigt känns det enklare. 80 bredd får inte plats.
 
N niblom skrev:
Det är bredden som skall vara 70. Har 60 idag. Det går i västa fall bredda det befintliga skåpet men finns det färdigt känns det enklare. 80 bredd får inte plats.
Aha 70 bredd, 70 höjd och 60 djup mao.
Då tror jag det är passbit eller kapa ner ett skåp som gäller.
 
Om det bara är en stomme du söker så går det väl med vilket fabrikat som helst bara måtten stämmer...
Sentens som säljs av Electrolux har 70cm breda stommar:

Ritning av köksskåpsstommar med måttangivelser för olika skåpkonfigurationer och detaljerad storleksinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N niblom skrev:
Vi har tänkt att göra om köket och jag skulle behöva en 70cm skåpsstomme...

Nu finns ju inte fatum att köpa från IKEA längre, köksluckor finns det massor som säljer men stommar hittar jag inga...

/N
Hej!

Vi har två faktumskåp med gråa glansiga luckor. Dock bor vi i Strängnäs.
 
Hej, såg att Smålandsluckan tillverkar ”Faktum” stommar.
 
  • Gilla
Petra Hallberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.