Myresjöhus bygger mittemot oss. Jag undrar varför de inte kan hyra (eller ställa upp en egen) container och samla skit där. Jag har gått dagligen på vår uppfart och plockat spikkartonger, isolering, småbitar av allt möjligt. Hela tomten mittemot oss ser ut som efter ett bombnedlsag. Om jag ska ringa, då tycker man bara att man var en tjatig ragata, men jag har svårt att se varför det ska vara en soptipp under en byggperiod. >:(
 
Hej,
naturligtvis ska våra byggplatser inte se ut som en soptipp. Om du mailar till mig och meddelar adress så ska jag ta detta med berörd byggledare.

kontakt@myresjohus.se


Marknadsstöd, Myresjöhus
Magnus Brusefält
 
Ja, du får gärna nämna detta. Om man byggde huset på en månad, då skulle man stå ut med en del, men här har de hållit på med från juni. Jag har egentligen inget med det att göra, men principiellt tycker jag fortfarande att ni borde ställa upp en container för det blir en hel del spill. Att allting ska ligga huller om buller på tomten, emballage, virke, rör, gipsplattor, isolering, tomkartonger, pallar, krossade tegelpannor, m m, och nu kommer regnperioden, så det blir bara tyngre att forsla bort allt. Inte tala om att mycket av det som nu blir oanvändbart hade man kunnat återanvända om vi nu ska tänka lite miljövänligt också. En baja maja skulle också sitta fint på byggtomter. Att hela bygget är slarvigt gjort, det får de nya ägarna protestera mot, men eftersom jag arbetar hemma och ser deras dagliga arbeten, så ser jag en del som inte borde vara så. Detta hus ligger i södra delen av Tävelsås, nära Osabyvägen. Jag vet inte vad benämningen på huset kommer att bli, här har vi inga gatunamn, i alla fall Joakim Hemström ska bo i huset.
 
Jag har tagit kontakt med berörd byggledare.

Myresjöhus, Marknadsstöd
Magnus Brusefält
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.