Hej alla!

Håller på att renovera mitt hus på Gotland som jag skaffade för två år sedan. Någon gång förut har man murat igen rökkanalen från vedspisen och gjort ett milt sagt dåligt jobb. Så nu är det jag som ska fixa det!

Har funderat på att lappa ihop hålen med tegel och putsa hela och även att laga och sätta dekortegel på hela murstocken. Tar gärna emot idéer från den som har några!

Liknande erfarenheter? Do`s and dont`s?

Har putsat en murstock tidigare men den var hel och jämn, detta är lite värre!

Murverkskada, betongblock och tegelstenar synliga, blå högtalare, kabel, skadat inomhusområde, reparation eller konstruktion antyds.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt, borttagen vägg, exponerad tegelsten, konstruktion, gammalt hus, uppgradering, arbetsyta, hemförbättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Digital illustration av ett hörn av ett rum med gröna väggpaneler och laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Only carpentery job?
 
Det är en bra idé! Någon nackdel med att bygga in murstocken, risk för att ev bygga in fukt? Tänker när det är sten. Finns iofs inga fuktproblem i huset.
 
Jag tycker du skall mura och lappa ihop det ordentligt oich sedan bara putsa. Då är det enkelt att sätta in en ny eldstad i framtiden. Man skall aldrig bygga bort framtidsmöjligheter och vi lär få se både ett och annat på energiområdet de närmaste årtiondena.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.