Jag har precis tagit bort klinker från balkongen och försökt ta bort så mycket fästmassa som det går.

Balkongen är inglasad och har en lutning på ca 2.5cm per meter.

Jag tänkte nu regla balkongen (så att den blir helt i våg) och lägga trall.

Är det nåt jag behöver tänka på?

Behöver jag prima golvet?

Tacksam för svar :)
 
  • Inglasad balkong med borttagen klinker och rester av fästmassa på betonggolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
janwide
Du behöver inte behandla ytan om du ska lägga trall. Men ta inte bort lutningen! Jag antar att det lutar från huset och det är viktigt för att vattnet ska rinna av och inte rinna in mot fasaden.
 
janwide janwide skrev:
Du behöver inte behandla ytan om du ska lägga trall. Men ta inte bort lutningen! Jag antar att det lutar från huset och det är viktigt för att vattnet ska rinna av och inte rinna in mot fasaden.
Men såsom jag förstår kommer eventuell vatten rinna bort från fasaden, även om man har trall i våg, givet att det finns glipor mellan trallen...?
 
janwide
M maestroz skrev:
Men såsom jag förstår kommer eventuell vatten rinna bort från fasaden, även om man har trall i våg, givet att det finns glipor mellan trallen...?
Ja det är ju förstås sant. Åtminstone det mesta av vattnet. Jag skulle nog ändå behålla en lutning på 1 cm/m. Men som du skriver så funkar det nog ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.