Y
Haft läckage på övervåningens fönster.

Vattenfläckar på nedervåningens väggar. Öppnade väggarna men isoleringen såg helt okej ut. Kommer byta den ändå, tog bort och såg väl ytterst lite misstänksamma fläckar på någon enstaka vindskiva och några reglar...

Har nu penslat på 2 liter under omgångar med såntdär de säljer i färgbutiker för detta. kol av något slag.

Men så läste ja på flaskan och man ska behandla en extra meter kring missfärgningarna... Och då började jag klura på hur jag ska komma åt reglar och sånt ovanför innertaket... har försökt grisa så gott de går men...

Alltså, det finns inget sådär uppenbart mögel, det jag penslat kanske bara varit smuts eller fuktfläckar...

Hur farligt är det att jag nöjer mig med denna behandling och kastar på isolering, plast och gips?

-Bör jag ta in anticimex och låta dom bespruta med sitt bättre medel? lär ju kosta multum...
 
Y
anticimex sa att det troligen inte var någon fara i mina sovrum... fast jag skulle inte montera dit ny isolering och skivor förrän orsaken var helt återställd.. att jag skulle klä rutorna med plast köpte han inte, i slutet av samtalet påpeka han att han inte vågade råda annat än det extremaste dock...

så nu står bygget still.. bah..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.