Hej! Jag håller på renovera ett rum i källaren för att bli en "fin verkstad" och nu i dags läget har jag en lång vägg med träpanel som varit där 15+ år.
Rummet är aktivt ventilerat med tilluft från FTX aggregat.

Jag har behovet att flytspackla golvet samt putsa om de tre andra väggarna.

Källaren luktar ingenting och ingen bekymmer med fukt vad jag märkt av.
Kan jag behålla panelen på denna vägg om jag kanske kapar bort någon CM från golvet ? Vill gärna slippa göra något på den väggen.

Mvh Henke
Träpanelvägg, kablar, rör, skräp, kartonger, sopsäck, blå behållare, inomhus, oinredd källarlokal eller förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Källare med träpaneler, pågående renovering eller ombyggnad, rörmokararbete, bråte och byggmaterial, arbetsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det en yttervägg skulle jag tagit bort, kan vara isolering bakom som du borde ta bort. Är det inte det och plåt reglar bakom är det lugnare.
 
Glömde lägga till denna bild också. Ingen isolering. Denna panel är på ena kortsidan som ska sen bort. Det är en delvis yttervägg men jag har altan mot den sidan. Så ingen större fukt i jorden där denna vägg är.
 
  • Trägolvets kant nära vägg, skruv synlig, dammigt, byggnadsdetalj, närbild, inomhus, dålig belysning, vinkel uppåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju väldigt luftigt ut. Har man inga problem nu så skulle jag behålla det. I värsta fall får du väl riva den senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.