Hej!

Vi skall renovera ett litet badrum. Det är på en övervåning, rymmer idag ett badkar, toa och handfat. på ca 180 * 173cm.

Om vi vill så skulle vi kunna öka på längden på badrummet till ca 180 * 310cm genom att ta klädkammaren som ligger vägg i vägg med badrummet.

Frågan är om man behöver större utrymme i badrummet och det är värt det extra jobbet/ tiden det skulle ta?

Bifogar en skiss och tar gärna emot kommentarer. (Har en tråd i planlösning oxå där jag ber om hjälp för badrumsplacering på bottenplan),,,

:D WP_20141115_002(1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Frågan är inte om det är värt det rent ekonomiskt. Ett gammalt hus är ett livstidsprojekt man åtar sig för framtida genarationer!

Hur ser ni på saken? Är klädkammaren viktigare än ett stort badrum? Badrummet fyller ju trots allt sin funktion.

Personligen skulle jag ha värderat klädkammaren högre än ett stort badrum. Förvaring kan man aldrig (nästan) få för mycket av.

Om ni nu trots allt skulle räkna med att sälja, skulle jag fortfarande värdera klädkammaren mer än ett stort badrum!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag håller med dig, så har vi oxå funderat.(Utöver kostnaden. Badrummet fyller ju trots allt sin funktion med plats för både toa handfat och badkar. Förvaring finns det ju ingen plats för i badrummet men dock gott om det i rummet bredvid ifall vi behåller klädkammaren.
Man gör ju inte så mycket mer i badrummet än använder just de saker som finns där så utrymmet har vi troligen större nytta av som klädkammare eller dyligt. :)
 
Krilleman
Och ett badrum på en ovanvåning är ju oftast där för den praktiska användningen. Inte för att det ska vara stort och ljust.

Jag själv uppskattar WC på ovanvåningen bredvid sovrum. Men det är nog likvärt med att klassa det som en I-landsproblem!
 
Nu lutar det ändå åt att vi kommer att ta bort klädkammaren på övervåningen och utöka storleken på badrummet. Det finns gott om förvaringsutrymmen i de båda sovrummen plus att huset har en källare så vi tror att förvaring kommer att finnas gott om ändå.

Jag sätter ut en ny tråd om hjälp till planlösning,, känns lite knepigt att få till det bra o snyggt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.