Har fått en ny Corroventa CTR 500TT installerad i krypgrund utav Anticimex pga att vi tyckte att 2st CTR 300TT drog för mycket ström!

Nu är min fråga om jag ska fortsätta betala Anticimex för deras service eller är det något jag kan hålla reda på själv?

De höjer sina priser nu till 2024..
 
A Alxxx skrev:
Har fått en ny Corroventa CTR 500TT installerad i krypgrund utav Anticimex pga att vi tyckte att 2st CTR 300TT drog för mycket ström!

Nu är min fråga om jag ska fortsätta betala Anticimex för deras service eller är det något jag kan hålla reda på själv?

De höjer sina priser nu till 2024..
Måste vara en stor grund? Är du händig och vet hur maskinen fungerar så kanske du klarar dig utan. Jag har själv en 300TT2 och vet bara hur meckigt det är att böka omkring med den lilla om den ska iväg på service. Skönt att låta någon annan fixa om det krånglar.
 
Den stora frågan är ju vilka problem du har i grunden?
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Måste vara en stor grund? Är du händig och vet hur maskinen fungerar så kanske du klarar dig utan. Jag har själv en 300TT2 och vet bara hur meckigt det är att böka omkring med den lilla om den ska iväg på service. Skönt att låta någon annan fixa om det krång
Manganbangan Manganbangan skrev:
Måste vara en stor grund? Är du händig och vet hur maskinen fungerar så kanske du klarar dig utan. Jag har själv en 300TT2 och vet bara hur meckigt det är att böka omkring med den lilla om den ska iväg på service. Skönt att låta någon annan fixa om det krånglar.
Jo 325 kvd ligger den på.
Verkar finnas en del guider på hur man kan felsöka om den skulle strula?

 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Den stora frågan är ju vilka problem du har i grunden?

Vid senaste kontroll så såg allt bra ut.
Anledningen vi ville byta till 1 var att 2 st drog för mycket ström på sommaren.
Vintertid när det är torrare luft var det inga problem
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Vi har en från AC i krypgrunden på fritidshuset (vet inte vilken modell). Förre ägaren hade låtit installera den.

När jag insåg att serviceavtalet bara täcker att de kommer och byter filter en gång om året. Inga ev. reparationer. Så sa jag upp avtalet. Filtret byter jag själv på 5 minuter.
 
H hempularen skrev:
Vi har en från AC i krypgrunden på fritidshuset (vet inte vilken modell). Förre ägaren hade låtit installera den.

När jag insåg att serviceavtalet bara täcker att de kommer och byter filter en gång om året. Inga ev. reparationer. Så sa jag upp avtalet. Filtret byter jag själv på 5 minuter.

Det är precis så jag känner inför att binda oss på ett nytt avtal hos dem.

Blir nog avsluta det nu i december.

Tackar
 
H hempularen skrev:
Vi har en från AC i krypgrunden på fritidshuset (vet inte vilken modell). Förre ägaren hade låtit installera den.

När jag insåg att serviceavtalet bara täcker att de kommer och byter filter en gång om året. Inga ev. reparationer. Så sa jag upp avtalet. Filtret byter jag själv på 5 minuter.
De gör ju en funktionskontroll på maskinen och om den skulle fela ingår det reperation på plats eller ivägskickning till fabrik. Resa, arbetstid x2. Men visst, går den som den ska kan jag inte tänka mig att det är mer än filterbyte och dokumentation.
 
  • Gilla
birkabeer
  • Laddar…
A Alxxx skrev:
Vid senaste kontroll så såg allt bra ut.
Anledningen vi ville byta till 1 var att 2 st drog för mycket ström på sommaren.
Vintertid när det är torrare luft var det inga problem
Sålde ni de gamla avfuktarna eller bytte ni in dem?

Jag har öppnat min avfuktare och lärt mig tillräckligt mycket för att känna mig trygg om det händer något, men jag har även 7års garanti kvar🤘
 
Redigerat:
Manganbangan Manganbangan skrev:
Sålde ni de gamla avfuktarna eller bytte ni in dem?

Jag har öppnat min avfuktare och lärt mig tillräckligt mycket för att känna mig trygg om det händer något, men jag har även 7års garanti kvar🤘

Har lagt ut dem till försäljning här på forumet.

Valde att ha 1stor istället för 2 lite mindre .
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
De gör ju en funktionskontroll på maskinen
Det märkte jag inget av när han var här och bytte filter. Jo han hörde väl om den var igång. Men ingen kontroll utöver det. Sedan kan man ju se på kontrollpanelen där inne om fukten ligger under larmvärde, men det tittade han inte på.
 
  • Gilla
Alxxx
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.