Håller på att förbereda tomten för en robot.
Har dock en del ställen som inte är riktigt färdiga än samt vissa områden som jag är osäker på hur jag ska göra.

Iställer för att flytta omkring på begränsningskabeln, funderar jag på att mekaniskt låsa ute klipparen med hjälp av en sarg.
Skulle man kunna använda en sån här?

p5292l.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller är den för klen?
Alternativet är väl att göra en liten tegelmur.

Någon som gjort något liknande?

Om det har någon betydelse, så lutar det åt en HQ 330.
 
Du vet att klipparen måste ha en begränsingskabel? Annars kör den inte alls.
 
Självklart!
Ett av problemen är att jag har en del ställen med helt nysått gräs. Dessa ska givetvis vara innanför slingan, men innan gräset vuxit upp, vill jag hindra roboten från att komma in där.
Jag kommer att be återförsäljaren göra installationen, så jag vill inte fippla för mycket. Annars hade man kanske kunnat göra nåt trick med slingan.
 
Bra! Jag tror min Miimo hade kärt sönder din plast-avgränsinging som syns på bliden. Jag har haft tillfälliga avgränsningar av träplankor.Om du sätter slingan med vanliga "plast-pinnar" som följer med är det enkelt att flytta linan efter behov.
 
Ok, får bygga med plankor på dessa ställen. Tråden kommer fräsas ned, så att lyfta den kommer inte att fungera.
Har en del träd, buskar, stubbar etc, som jag helst skulle slippa göra öar av också. Då skulle denna teknik passa bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.