Jag blir ju så trött... Jag har grävare hemma på gården för att fixa dränering runt garaget och det är lite knepigt att komma till så de frågade om de får köra längs gräset. Visst sa jag, men akta robotens kabel.
Jag tänkte att jag kan fixa en skarv i värsta fall... Kommer hem till en stor sten/jord hög på kabeln, kabeln uppsliten och av på minst 5 ställen samt lossliten på en sträck på säkert 20 meter som är skavd och skalad...:mad:
"Oj, det har väl fastnat i skopan..."

Nu ska jag fortsätta med lite jobb på gården och det känns sådär att få allt upprivet igen om någon månad eller i vår så jag funderade på "fuskvarianten" med FK (eller MK).

Finns någon UV beständig variant som fungerar?

Jag har förvisso bundit upp häck med vanlig brun FK för typ 4 år sedan och tittar jag på den idag är den lite ärgad i ändan som varit öppen men plasten är lite mjuk och fin som för 4 år sedan. FK'n har dock inte legat på marken...
 
Finns ju RQ som är förtennad, tänkte prova sån själv
 
Vore ju bra!
Kollade på begränsningskabel från Kina också men den är inte mycket billigare...
 
Svart FK är mera UV beständig och lite ärg gör inget.
Jag har orange FK men den har försvunnit ner i gräset så den hittar jag inte nu för att kolla.

Protte
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.