Hejsan, jag har en köksblandare från Tapwell som har sjukt bra power. Skulle vilja begränsa flödet utan att byta strålsamlare/strypare.

På en FM Mattson-blandare går det att ta ut en plastbit ("flödesställare") och sätta önskad "klack" mot blandarens "stoppklack", men jag lyckas inte göra samma med den från Tapwell. Någon som vet om det finns något annat sätt?

Tack på förhand. ☺️
 
  • Köksblandare från Tapwell med synlig plastbit av insatsen ("flödesställare") från bottenvinkeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand placerar en vit plastdel i en öppnad köksblandare med grön tätning, från en video om att maximera temperatur och flöde på ettgreppsblandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det finns ingen ballofix på matningen då som går att dra igen lite? Det blir ju precis samma sak som de blandare som har justermöjligheter.
 
S Stefan1972 skrev:
det finns ingen ballofix på matningen då som går att dra igen lite? Det blir ju precis samma sak som de blandare som har justermöjligheter.
Inte vad jag finner för köket.
 
BirgitS
Tapwells kundtjänst brukar vara bra.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Tapwells kundtjänst brukar vara bra.
Enligt kundtjänst går det inte att begränsa flödet. Frågade även kring att begränsa hettan i blandaren. Fick svar att det inte går, men det gick visst genom att justera en ring. Men såvitt jag kan klura ut går det inte att begränsa flödet. Och dessvärre säljs inga andra typer av strålsamlare i mässing.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.