Hej,
Funderar på att inhandla beg. Plåttak typ Plannja Royal. Typ 7-pannors enligt säljaren. Tänkte isf byta ut mitt befintliga garage tak som har betong pannor nu. Börjar bli lite till åren samt bra projekt att öva inför hus taket. Hade 120m2 för 1500:- anledningen till försäljning var att han river huset och bygger nytt. Är det en bra idé eller nått jag bör tänka på? Hur är det att kapa? Eftersom inte längden eller förmodligen bredden inte kommer stämma mot mitt garage tak. Var så bra pris. Nått tips?
Mvh Mattias
 
Du nämner inte hur gammalt det är, det är nog en viktig del i den bedömningen som du eftersträvar. Sen spelar det så klart roll hur det ser ut. Vad behöver du göra med det för att du ska vara nöjd med det estetiska?
 
Skall kolla på det imorgon. Men hur du har det att kapa dessa och hur? Risker att köpa färdiga längder som passar. Estetiska, utveckla. Mot när jag byter det andra senare eller om det är väder bitet?

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
planja royal ska inte vad jag vet vara nån sandbeläggning eller nått så att kapa med nibler blir lätt, som att skära i smör.
 
Jag tvekade så han sålde till en annan. Ringde dock mig innan...jaja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.