Hej där alla motor kunniga
Min gamla 8 hk Brigg&Statton motor till min Stiga Villa års model 89 har rasat .Nu har jag hittat en B & S 12,5 Hk från 90 talet ( den är röd) som går canon bra säger han, säljaren.E det något att montera på en Stiga Villa
E det samma Axel ??
E det mycket meck att få till den ??
Hur mycket får man såga av på kåpan ??
E det något att satsa på ??
Vad säger ni om priset /e det bra tycker ni 3.500 Kr ??
Mvh Kröll
 
Göran.W
Nä det e ju det man inte vet ,Vad skulle du ge för en sådan ???
 
Göran.W
Vågar inte svara på vad en sån kan vara värd på beg marknaden men jag hade iaf själv aldrig gett mer än runt 1000kr

För 3500kr går det ju få tag i en hel klippare på blocket i risigt skick med fungerande motor om man har tid att vänta till tillfälle ges.
 
ja jo så e det ju nog
 
Milkshaken
Sen finns det ju en del som säljer billigare splirrans motorer på blocket med.... Briggs är ju rätt dyra från deras webshop,

men Kröll... Försök att skriv dina motorfrågor i det forumet dom hör hemma... Det finns en Forumstråd som heter Trädgårdsmaskiner.... Det är lättare att hitta dina frågor då......
 
Göran.W
Det brukar säljas kina motorer på blocket för runt 3500kr för en 11 hästars om man vågar gå på en sån.
Dom känns igen på att dom är i regel gula.
 
Tussen åter tussen Tack för all hjälp
Mvh Kröll Hbg
 
NEJ NEJ! Inte köpa begagnad om du inte känner säljaren väl.Det finns ju alltid ett skäl till att sälja något o alla lovar natv.guld o gröna skogar! Bytte motor på min grannes villa för tre(?)år sedan.Jag fick ett kanonpris på en B&S I/C 12.5 OHV.Hela operationen gick mycket snabbt o smidigt.Det enda jag behövde göra var att skära ut en liten del av "motorkåpan"(inte på den nya motorn utan på Stigan natv.) OBS VIKTIGT! Glöm inte att köpa ett orginal bensinfilter o sätta mellan tanken o förgasaren.Eftersom den nya motorn är starkare(o tystare) klipper den även bättre i tex.blött gräs om man nu måste göra det.Du behöver inte va raketforskare eller ha en arsenal specialverktyg heller:)
 
Göran.W
Jag tycker inte det är fel med beg motor men priset ska vara lågt och inte några 3500 kr som säljaren vill ha för det är tok dyrt.
Har man råd så är alltid en ny motor att föredra för man vet inte hur den är skött.
Hur många tror ni bytar olja varje vår?
Om man köper en beg så ska den gå att prova så man hör ev missljud.
Är motorn inte möjlig att prova är det skam bud som gäller dvs någon hundring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.