Fick just hembesök av en säljare från Gardio som försöker få det att verka som de representerar Open Infra och vill kompensera för kommande prishöjning genom att ge ökad hastighet. Ville komma in och sitta ner för att förklarar, varför dessa prisförändringar skulle komma att ske. Kändes säljsnack och luktade fulknep så släppte inte in honom men tog diskussionen utanför dörren. Sa direkt att jag inte var intresserad av någon förändring av abonnemang eller nya tjänster var på han frågar om mitt wifi är bra i hela huset eller om jag har delar som funkar sämre. Undrade var fan det hade med min fiber att göra och började bli rätt irriterad efter som han inte kunde komma till sak med vad han faktiskt ville. Efter fler omsvep kom han in på om jag visste vad ett Yale Doorman va för något och att man kunde få ett sånt och ett meshnätverk samt 1000/1000 för X kronor i månaden, var på jag kontrade med att ingen ger kompensation gratis så att den antagligen skulle betalas av på att man binder sig till något på 2 eller fler år, och jo så var det ju visserligen. Frågade då åter vart de kom in i bilden och varför jag inte bara kunde få information om eventuella prisändringar på mail direkt från OpenInfra eller min leverantör (Bahnhof), efter som jag nu uppenbarligen skrev mig på ett tvåårigt abonnemang om jag gick med på detta så hur stod det i relation till Bahnhof. "Ja det abonnemanget skulle ju då sägas upp", tog minst 5min av dravel för att det skulle krypa fram att han (trots sitt nekande på första frågan när jag öppnade) visst ville sälja ett nytt abonnemang.
Så ser ni någon med deras logga så önska dem en trevlig kväll och stäng dörren så slipper ni bli förbannade eller lurade. (Om ni nu inte verkligen just sitter o trånar efter ett mechnätverk och dörrvred på avbetalning, samt ruggigt dålig support om man får tro reviews på nätet).
 
Jag bytte just från Bahnhof till Gardio på grund av Bahnhofs urusla support. Hittills har Gardio varit oändligt mycket bättre.
Jag har visserligen bara behövt kontakta Gardio-supporten en gång, men det gick att maila en fråga och få ett vettigt svar. Ingen av de två sakerna funkar hos Bahnhof.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Har bara behövt kontakta support hos Bahnhof vid något enstaka tillfälle, ett var efter ett strömavbrott då jag trodde att min fiberkonverter gått sönder, personen i support stod på sig om att min väggadapter nog dött trots att jag sa att jag mätt den till de 5v eller vad det nu va den skulle ge. Han menade på att den nog gav rätt spänning men vid belastning inte skulle kunna leverera den ström som krävdes. Tyckte det lät underligt men rotade fram en annan som matchade från någon gammal switch och mycket riktigt så var det det som var felet och med den funkade fiberomvandlaren som den skulle igen. Så i detta fall levererade deras tech -support långt över förväntan. Men det är väl lite alltid så att få eller ens komma fram till support i skälig tid känns som ett under när det händer nästan oavsett företag och har man då tur den enda gången man behöver den tror man väl att det alltid är så. =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.