Vi har kommit överens med vår plattsättare vilken platta vi skall ha i badrummet, även vilken butik den skall hämtas i. Vi sa att vi kan köra och hämta plattorna själva men han sa att "Nej nej det fixar jag". Nu visar det sig i efterhand att dom har satt upp en kinesisk platta dom tydligen hade i lager, stämmer inte i nyans med den vi valt. Vi pratade med butiken och dom säger att jovisst plattsättaren var här och bad om att få se plattan, men han köpte den inte. Är inte detta bedrägeri? Skulle vara mycket tacksam för snabbt svar från någon som är kunnig på detta område.

Tack på förhand
 
Om du åker o lånar en platta från butik som du skulle haft, och håller den jämte o jämför, har du då påvisande skillnader är det inte snällt gjort.
 
Det har vi gjort och där är skillnad, detta är även gjort bakom våran rygg, hade han från början sagt att han hade denna slags platta i lager och visat oss den hade saken varit en annan tycker jag. Men tydligen fanns det ju en anledning att vi inte skulle hämta plattan själv, han hade ju redan bestämt att han inte skulle hämta plattan i butiken.
 
Plattsättaren ska sätt upp den platta som Ni bestämmer, finns inget konstigt i det. Tog han betalt för den Ni beställt också? samtidigt som han hämtade "gratisplattor" nånstans i nån källare? I så fall är det absolut ett bedrägeri.
 
Jan-Å

På fakturan står bara pris enligt överenskommelse, och ja, överenskommelsen var en specifik platta från en specifik butik.

Tack för svaret, känner att jag måste ha så mycket som möjligt på benen, skall träffa dom imorgon.
 
Thomas59
Vad är det för fel på plattisarna, det är ju en eller ett par trådar om dan nu med den ena historien efter den andra om hur dom missköter sig.

Jag hade krävt att dom återställde badrummet till ursprungligt skick, rivit fakturan och dragit åt fande-s. Sen hade jag anlitat någon annan. Såna skojare ska man hålla på behörigt avstånd från civilisationen. Men det är ju jag det.

Är du nöjd i övrigt med jobbet (kolla noga tex fall, genomföringar, brunnen med klämring, materialåtgång/m2 om dom gjort tätskikt osv) och ändå kan tänka dig att betala en del bör du ju i alla fall kräva ett rejält prisavdrag (50% eller helst mer) på materialet och meddela att du annars bestrider hela fakturan med tanke på att dom lurat dig.
 
grejen är att dom får/fått betalt idrån entrepenören som husföretaget anlitat - vi vet ej den summan. Vi är nöjda, men inte med att dom har kaklat fel för andra gången nu. Dom har redan kaklat dubbelt! Det är så hemskt och jag har aldrig varit så arg i mitt liv!
 
Thomas59
Ser nu att det var du MickeT som även startade "kakel, på kakel, på kakeltråden". Otroligt trist händelseutveckling och jag förstår om du är arg. Själv skulle jag bli skogstokig och skicka min skrupelfria advokat att jaga skiten ur dem alla tre men det är ju inte alla som har en sån pitbull att ta till.

Nu om inte förr så är det dags att sätta ner foten men jag förstår om det är svårt med klåparen, husföretaget och KA med motsatt åsikt.

Har själv inte nån koll på entreprenadjuridiken men jag har svårt att se att du inte ska kunna kräva att allt görs rätt från början MED det kakel du beställt och om hantverkaren levererat annat kakel än det som du specifikt beställt så kan du vägra att betala. Huruvuda det går in under bedrägeriparagrafen ska jag låta vara osagt men det spelar ingen roll.
 
Thomas59 - kan man få låna din pitbull?

Skämt åtsido. återkommer efter mötet i morgon! Med fara för att jag har ätit upp dom.

KatrineT - som lånat sin mans profil, det var han som startade denna tråd, jag den andra!
 
T
Thomas59 skrev:
Vad är det för fel på plattisarna, det är ju en eller ett par trådar om dan nu med den ena historien efter den andra om hur dom missköter sig.
Men nu är det inte så att dom som är nöjda skriver i forum såsom detta. Det är ju mer missnöjda som letar upp något att avreagera sig på nätet.

Ungefär som att det byggs 1000 Älvsbyhus per år och bland dessa är det 10 stycken som det går riktigt illa och givetvis hamnar det i TV-programmet PLUS.

Fast att det blir fel tre gånger som för TS är oförsvarbart och att kakla en tredje gång är uteslutet!

Är det stor skillnad på bränningen och är det blandat på samma vägg? Några bilder?
 
tank77 skrev:
Men nu är det inte så att dom som är nöjda skriver i forum såsom detta. Det är ju mer missnöjda som letar upp något att avreagera sig på nätet.
Fast att det blir fel tre gånger som för TS är oförsvarbart och att kakla en tredje gång är uteslutet!
Jo det är rätt, men det är för många TS som skriver om problem med kakel, klinkers, fall och liknande i badrum. Finns knappt nån som klagar på snickare, murare, målare osv utan det är plattsättare och ibland elektriker som får på tafsen. Man måste undra hur det är ställt utifrån det :S

Vi har i vårt hus ett badrum med mosaik på golvet och kakel på en helvägg och 3 halvväggar. Allt är gjort av en hantverkare när huset byggdes 1965 och alla plattor sitter rakt, fogarna är lika breda, fallet på golvet är perfekt, original golvbrunnen håller tätt, ja jag kan inte hitta nåt fel alls ;) Så redan 1965 kunde man göra rätt, varför gör dom inte rätt hemma hos TS??
 
Thomas59
MickeT skrev:
Thomas59 - kan man få låna din pitbull?

Skämt åtsido. återkommer efter mötet i morgon! Med fara för att jag har ätit upp dom.

KatrineT - som lånat sin mans profil, det var han som startade denna tråd, jag den andra!
Haha, ja då skulle dom få det varmt om öronen. Min husadvokat påminner för övrigt starkt om Randy Quaid, advokaten i Caddyshack. Se och njut:http://www.youtube.com/watch?v=YwIiyvdH4TE.

"I tried to sweettalk them!" Jo tjena!
 
Då har du det bra Thomas 59 - jag vill med ha en husadvokat! Finns på min lista att Ha/göra innan jag dör numera!

Tack för alla svar - skall bli spännande att se vad dom säger i morgon. Vi pratade precis med byggaren, han lät inte videre imponerad han heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.