Hallå alla kunniga hoppas ni kan hjälpa en okunnig!

Jag har nyss blivit ägare till en Solo Plus 30kw panna, men har ännu inte riktigt förstått mig på hur den verkligen skall fungera. Vad jag främst syftar på är de två temperaturrattarna som finns, 1. på fronten och 2. under topplåten vid elektroniken. Att de har med fläktens på/avstängning att göra förstår jag men när och hur skall dessa reglera fläkten?
Nr 1 står just nu uppvriden på max, vilket gradantal det motsvarar vet jag ej
Nr 2 står på knappt 100grader. 97 kanske.

Jag har läst instruktionsboken,men inte blivit så mycket klokare av den, aningen luddig (eller är det bara jag som är luddig där uppe?). Hoppas att någon kan ge mig en bättre förklaring!

Sen undrar jag också om nån vet något bra sätt att täta luckan, eller rättare sagt mellan ramen och pannan, det kommer lite små rökpuffar från ena hörnet ibland.

Tack
MVH Niklas
 
Den som sitter på fronten på pannan styr vid vilken vattentemp cirkpumpen som laddar acktankarna ska starta, och den som sitter inne under topplåten till vänster styr vid vilken rökgastemp pannan stänger av fläkten när det brunnit ut i pannan.

Tror inte riktigt du behöver ha vred #1 på max... Sitter ett överhettningsskydd på manöverpanelen, och detta kan lösa ut om denna termostat är för högt ställd (har iaf gjort på min panna, men det kan ju iofs variera lite mellan olika pannor).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.