Var på Bauhaus i fredags och hittade fina spots på rea. Ord. pris var 599:- och nu kostade de endast 100:- .
Bra pris tycker jag. Det var 5st spotar inkl. trafo. IP21.
Fanns även andra modeller.
Kan vara värt att kolla upp om de har fler kvar....eller hur.


// Erik
 
Vilket Bauhaus? Vilka färger fanns de i?
 
Glömde visst att säga att vi var till Uppsala.
De hade vita, borstat stål och de som vi köpte: borstad brons aktig...


// Erik
 
Kom ihåg att alla downlights måste installeras av en behörig installatör. Även fast armaturerna matas med 12V så går de under starkströmsföreskrifterna.

Magnus Andersson
Maxel Belysning
 
Bob_the_builder
Det där tror jag inte stämmer. Upp till max 50V, (200 VA, 10A) krävs ingen installatör så vitt jag vet.
 
Jepp, men en lågvoltsinstallation kräver en omformaterare, en transformator som matas med en spänning överstigande 50V. Transformatorn som används till lågvoltsinstallationen ansluts till den fasta installationen. En sådan installation ska göras av en behörig installatör. ELSÄK FS 1996:1-§3
 
Ja men transformatorn är nästan aldrig en fast installation (har normalt en vanlig 220V kontakt) och kan därför anslutas "fritt" av "vem som helst". Därför kan man säga att det inte behövs någon behörighet till lågvoltsanslutningar utomhus. Att tänka på i val av tex pump till damm, trädgårdsbelysningar etc.

Att byta utelampa i fast installation (220V) ska också vara OK om man har kundskapen, men man får inte göra någon nyistallation.
 
Vart ska du ansluta primärledningen i undertaket?.. Bara en liten fråga eftersom primärledningen sällan är mer än 1-2m
 
LIDL annonserar just nu om 3-pack spotlights för 129:- / set. För inbyggnad, vinklingsbara ramar, inkl. halogenlampor 3x20W och transformator 60W, 190 cm kabel, vit eller silver.
Är det ett bra pris ? Vad bör man tänka på ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.