Är det någon här som har ett utomhusspa Rimini från Bauhaus?

Ni som har den; Är ni nöjda? Håller den värmen bra på vinter? (bra isolering).
Är den första "bubblet" jag funderar på att köpa och då jag inte är i behov av någon värsting med massa massage tror jag den är fullt duglig. Men ser fram emot lite kommentarer av er som har poolen
 
Har modellen massimo, den med mer munstycken och så men i princip är det nog samma värmare och isolering.
Den håller tempen superbra, har inte reflekterat över speciellt mkt högre elräkning än innan vi hade bubbelkopp. Badar ändå 2 ggr/v i snitt.
Har haft den två vintrar nu och är supernöjd.
Kör man mkt luftbubbel så kyler den vattnet en del, tappar ett par grader vid ngn eller två timmars bad.
 
Tack för svar.

Hoppas även på fler kommentarer!
 
What-If skrev:
Tack för svar.

Hoppas även på fler kommentarer!
Även jag är mycket intresserad av input av ägare till detta spa.
Är mest orolig över djupet samt hur bra man sitter, ser lite trångt ut. Samt att det endast är 1 gemensam pump inte 2 separata. Har långt till närmaste bauhaus för att provsitta också.
 
Jag har reparerat flera av bauhausbaden och dom är inte så bra byggda...
Dol kör med LX kina pumpar bla.
Dom tar in dom fr denform i danmark som tar dom fr kina ,fabriken heter sun spa.
Samma delar som tex jazzi spa.

Imo är det bättre att lägga till och köpa ett kvalitets bad istället.
Har man inte råd att lägga mer än vad bauhaus badet kostar så har flera av dom amerikanska tillverkarna enklare bad i nästan samma prisklass.
 
johanmarsta skrev:
Jag har reparerat flera av bauhausbaden och dom är inte så bra byggda...
Dol kör med LX kina pumpar bla.
Dom tar in dom fr denform i danmark som tar dom fr kina ,fabriken heter sun spa.
Samma delar som tex jazzi spa.

Imo är det bättre att lägga till och köpa ett kvalitets bad istället.
Har man inte råd att lägga mer än vad bauhaus badet kostar så har flera av dom amerikanska tillverkarna enklare bad i nästan samma prisklass.
Vad är mer problem än att pumparna är från Kina?
Rimini från Bauhaus kostar 29900kr, vilket man inte får ett amerikanskt bad för.
 
Problemet är att dom inte håller.

Det finns amerikanska bad för runt 40k.
Så dom är iofs lite dyrare än bauhaus badet.
Men flertalet ggr bättre.
Lägg till lite och köp ett bra bad istället för bauhaus badet,det lönar sig i längden...
 
Märkligt att ingen som äger Bauhaus badet kan uttala sig :(
 
Erbjudandet på 29990kr har nu utgått. Nu är priset 44995kr.
Bekräftat från bauhaus.
 
...och för dom pengarna får du ett amerikanskt byggt spa...
 
johanmarsta skrev:
...och för dom pengarna får du ett amerikanskt byggt spa...
Ja, det var väl endast för det tidigare priset som lockade.
Vilka märken finns i prisklassen ~40k? Du skriver om amerikanska byggda spa. Hittar de mesta från 50k och uppåt
 
Jag köpte ett spa från bauhaus hette då denform för 4årsedan och har aldrig haft några problem med det.
 
För runt 45 finns det olika bla gardenspa fr artesian. Viking spa fr skånska byggvaror. Dimension one fr folkpool mm.
 
johanmarsta skrev:
För runt 45 finns det olika bla gardenspa fr artesian. Viking spa fr skånska byggvaror. Dimension one fr folkpool mm.
Fast de du har som exempel är ju betydligt mindre.
 
Artesians bad är mindre ,det stämmer,där få man gå upp till 700 serien för runt 69k
Skånska byggvaror har bla detta som är 10 cm mindre än rimini ,men amerikanskt : http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/spabad/pollux/spabadkar_pollux

eller detta som är 1 cm mindre än rimini : http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/spabad/dione/spabadkar_dione

Sen kan jag tycka att har man råd att lägga 45k på ett spa bad ,så kam man lägga till ca 20 till och få ett amerikanske av mkt bättre kvalite ,känsla,funktion osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.