Såg att Bauhaus öppnar nytt i Bromma på fredag, är det någon som har en känsla för om det är läge för sänkta priser under dagen? Går och suktar på en gersåg, kan det vara värt att ta sig dit och göra ett fynd på ex bosch eller metabo?
 
Det tror jag att det kan vara. Jag har kommit över en annonsblaska för invigningen. Priserna gäller bara i Bromma står det. Är osäker på exakt hur billiga de är, det få folk gärna svara på. Det som heter ordinarie pris i såna där blad är sällan med verkligheten överensstämmande. Jag anger de påstådda ord. priserna inom parentes. Det här är några exempel, sen är det mest av typen Alpha tools, Herkules osv.

Metabo gerkap KGS 255 Basic 2495:- (2995:)
Metabo deltaslipFMS 200 Intex, 499:- (699:)
Makita MEU017 Kombibox (slagborren HP1621FK, 650W + vinkelslipen 9558NB, 710W) 1495:- (1995:) BEGR.PARTI
Makita miniskruvdragare med bits- och hylsset om 70 delar 299:- (399:)
Makita slagborr/skruvdragare 8414DWFE, 12V, 2x3,0Ah batt. 2995:- (4495:)
Bosch multi- deltaslip PSM 160 A, 449:- (649:)

Tror jag ska åka dit och försöka få tag i den där miniskruvdragaren!
 
Miniskruvdragaren var annonsvara i göteborg för någon månad sedan. De hade några styck som tydligen tog slut på ett ögonblick. Ett klassiskt surt upplägg från våra vänner i hemelektronikbranschen, så jag åkte givetvis till hornbach och handlade resten.
 
Det är säkert så!
Vissa av sakerna var ju från början märkta med begr. parti som jag skrev ut i något fall. Det är för trist!

Dessutom har de VIP-dag imorgon, så mycket går väl åt då får man gissa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.