Jag vill inte vara taskig, men...............

Går man in på hemsidan ser man en gräsklippare. När man sedan under "Select an application" klickar på bilden av en gräsklippare med texten "Lawn Care" ovanpå, så upplyses man om att dom har en elektrisk grästrimmer. Inte helt koherent produktpresentation om man säger så.

Vad kostar dom på BauHaus? Kostar dom 1000 spänn och motorn säger "OHV" så är det väl ännu en Kineskopia av någon 70-tals Hondamotor. Kostar dom 4 tusen och det står "Honda" och "Designed, Parts Manufactured, Assembled & Quality Checked in Japan by Unionized Japanese Labour" så är dom säkert helt OK.

/Anders

Men skriv gärna vad gräsklipparna kostar och vad det står på motorn. Vilken idiot som helst kan sätta en propeller på en motoraxel och pressa till en plåtbytta med barnvagnshjul men motorn brukar sålla lite.
 
:confused: Jag undrar hur jag kan stå som trådskapare till denna tråd:x

???????
 
Nimajneb skrev:
:confused: Jag undrar hur jag kan stå som trådskapare till denna tråd:x

???????
Det var en annan TS för en stund sedan :)
 
Det var ju flera dagar sedan jag svarade på TS inlägg och uppenbarligen har det legat kvar tills nyligen.
Det var iaf ett inlägg med en fråga om en klippare på Bauhaus för 2000kr
 
Mmmm den är flyttad och jag kan inte sammanfoga dem :( Hoppas på admin :)
 
Ha, jag lyckades (y)
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Jag har den och den är bra. Klipper verkligen bra pch den enda nackdelen är att den låter ganska mycket. Jag vet inte om alla bensindrivna låter högt men jag hade en vanlig manuell innan
 
Bumpar den här tråden. Jag klippte gräset hemma på villatomten med en sådan igår och jag tyckte den fungerade alldeles utmärkt. Det är sannolikt, eller garanterat, inte samma kvalitet som en Klippo eller Honda från 80-talet, men Homeliten är ju bra mycket billigare. Jag är iallafall än så länge nöjd. Mina referensramar är från när jag på 80-talet klippte gräset på vårt landställe med Stiga Turbo och den här kändes inte så himla mycket sämre.
 
Anders_Nilsson skrev:
Jag vill inte vara taskig, men...............

Går man in på hemsidan ser man en gräsklippare. När man sedan under "Select an application" klickar på bilden av en gräsklippare med texten "Lawn Care" ovanpå, så upplyses man om att dom har en elektrisk grästrimmer. Inte helt koherent produktpresentation om man säger så.

Vad kostar dom på BauHaus? Kostar dom 1000 spänn och motorn säger "OHV" så är det väl ännu en Kineskopia av någon 70-tals Hondamotor. Kostar dom 4 tusen och det står "Honda" och "Designed, Parts Manufactured, Assembled & Quality Checked in Japan by Unionized Japanese Labour" så är dom säkert helt OK.

/Anders

Men skriv gärna vad gräsklipparna kostar och vad det står på motorn. Vilken idiot som helst kan sätta en propeller på en motoraxel och pressa till en plåtbytta med barnvagnshjul men motorn brukar sålla lite.
Man ser ju faktiskt till och med på bilden att det står OHV.
 
Bumpar den här tråden igen...
Har klippt villatomten med Homelite-gräsklipparen sedan 2014 och inte en grej har gått sönder på den! Det enda jag behövt göra är att fylla på olja. Inte ens tändstiftet har behövts bytas. Jag är supernöjd!
 
Bumpar denna.
Behöver byta vajrar så jag undrar om ngn vet vilken/vilka vajrar som funkar till Homelite OHV 140 HLM140 SP
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.