Så har man ännu en gång fått belägg för uttrycket "man får vad man betalar för"
Plankorna fäster jättedåligt i varandra och det verkar som att varenda bit är aningen skev, så det går helt enkelt inte att lägga utan glipor. Har lagt flera dyrare klickgolv och aldrig haft de här problemen. :D

Jag förväntar mig ingen superkvalitet för 39kr/m2, men att golvet överhuvudtaget ska gå att lägga är väl inte för mkt begärt? :mad:

Är det någon mer än jag som har försökt lägga Bauhaus billigaste laminatgolv som kostar 39kr/ m2..??
 
Nej, jag har nog tänkt att kvaliten är för dålig. Vi köpte ask golv för ett par hundra kr kvm, till och med detta hade vissa kvalitetsproblem. En planka per ask fick man kasta innan användning för kil var trasig eller liknande. Lade ek parkett på nedervåning, den var bra men kostade då en del...som sagt man får det man betalar för ibland.
 
Yess, jag har lagt samma golv här på kontoret. Det är allmänt uselt, men billigt var det. :)

Tips är att dra med en kniv där golven ska klicka samman. Mer ofta än inte så är det någon skit som fastnat där som gör att golvet inte riktigt går ihop.

Sen kan jag skicka med två varningar också:

- Det blir enormt lätt repat! Så var försiktig med det!

- Det växer!! Jag trodde jag hade tagit till gott med marginal, men icke då. Fick ta och göra om stora delar av det eftersom det växte flera centimeter i ett rum som var 8 meter långt.
 
Jag har i barnens rum lagt bauhaus billigaste laminat, vill minnas att det kostade 49 då. Det håller bra efter snart 2 år.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Yess, jag har lagt samma golv här på kontoret. Det är allmänt uselt, men billigt var det. :)

Tips är att dra med en kniv där golven ska klicka samman. Mer ofta än inte så är det någon skit som fastnat där som gör att golvet inte riktigt går ihop.

Sen kan jag skicka med två varningar också:

- Det blir enormt lätt repat! Så var försiktig med det!

- Det växer!! Jag trodde jag hade tagit till gott med marginal, men icke då. Fick ta och göra om stora delar av det eftersom det växte flera centimeter i ett rum som var 8 meter långt.
Jag hade tänkt lägga det i ett snickeri/ förrådsrum därav den låga budgeten, men om det knappt tål något heller så får det nog en annan lösning och det lutar mot reklamation och att köpa ett lite dyrare golv istället.

Någon som provat laminatgolv i 100k/m2 klassen..?
Vinylmatta hade varit klockrent annars men det är ju jättedyrt numera :p
 
Köpte på Hornbach för ca 90 kr, verkar helt ok, lätt att lägga. jag satte dom med clickguard för att vara lite mer på det torra, det är i två pojkrum..snyggt var det oxå ser ut som riktig parkett
 
BjörnBygg skrev:
Jag hade tänkt lägga det i ett snickeri/ förrådsrum därav den låga budgeten, men om det knappt tål något heller så får det nog en annan lösning och det lutar mot reklamation och att köpa ett lite dyrare golv istället.
Jo, för det ändamålet så skulle jag nog lämna tillbaka. Det fungerar, men man måste ta av sig skorna för att det inte ska bli repat.

Samtidigt som jag skaffade det golvet skaffade jag också ett golv från Bauhaus som kostade 79:- kvadratmetern. Det är verkligen ljusår bättre. Håller tom att tappa verktyg på utan att det blir märken.
 
D09
Rekommenderar byggmax laminatgolv i 50kr/m2 klassen

Funka fint och var billigt :)
 
Vi lade Byggmax bästa laminatgolv för 99kr/m2 i vår friggebod för två år sedan. Är mycket nöjda!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.