Batteriproblem Automower 330X,
Jag har en 330x inköpt förra året som har gått c:a 1000 timmar.
Jag har i vintras förvarat den inomhus och laddade batteriet innan jag stängde av den.

Nu när jag satt igång den igen får jag ett felmeddelande i displayen som jag bara kan trycka "OK" på
felmeddelandet är "Batteriproblem"

När jag slår av och på maskinen så fungerar den och klipper felfritt tills den dockar i laddstationen och laddar. Problemet är att den in kommer ut därifrån igen utan står då igen "Batteriproblem" samt "Oväntat fel" "OK" Slår jag av och på maskinen igen- förbikopplar timer så åker den ut och arbetar igen tills nästa gång den dockar - och samma problem uppkommer igen.

Vad göra? Man blir ju tokig! ;-)
Det känns som om batterierna inte skall vara utslitna på en säsong?

Stort tack på förhand om du har tid att besvara min fråga.

Mvh
David
 
Nåt har ju gått sönder, lämna in på garantin!
 
Var batteri utlandet etter vinteren? Er batteri indikator på Max når den har ladet en stund?

Høres ut som det er batteri som er utladet og som ikke blir full ladet igjen, da går ikke klipper ut av seg selv lenger. Du kan jo prøve reset av alle setnings og skifte pin code som noen sier kan hjelpe.
 
Du kan også sjekke Info > batteri status: Fult batteri skal være ca 20,5 V 2600mAh(AM320) og 5100 mAh for (AM330), tomt batteri er ca 17V. Når batteri er på 1000mAh går den tilbake til ladestasjon.
 
Alltid kul när ts återkopplar.. Svarade på ett pm men inte hört nåt där heller..
 
Nokan och Backfire! Stort tack för Er tid med svar. Jag har inte insett att jag måste in på forumet och kicka på svar utan trodde de gick till min mail - därav ursäkta sen återkoppling. TACK - hur kan jag kolla min programversion? Kan jag uppdatera mjukvaran själv via en sladd och mjukvaruprogram? Var ser man nuvarande spänning i batteriena? Stort tack på svar och garanterar snabbare återkoppling nu när jag vet hur den kommer.
Mvh David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.