S
Har ett DSC-larm, power 864 med kort 5020.
På detta kort finns en AUX-utgång som matar 12V dc och 550mA under 24timmar.
auxlarm.PNG

Min Dovado pro vill matas med 12 dc 1.25A, skulle man inte ta ut detta från 5020 fast då räcker batteriet bara cirka en tredjedel så långt tid.

Skulle detta funka eller är utgången säkrad under 1.25A?

Tacksam för svar.
 
S
Jag ska utveckla frågan lite mer.
Min Dovado Pro är min bredbandsrouter för mitt trådlösa internet i hemmet, via ett 3G-abonnemang.
Har den ström så kan jag få meddelande från larmet hela tiden, har en EVL-3-kort på ingång som ska kopplas ihop med larmet.
På strömadaptern står detta:

IMG_20151011_102547.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Står 1.25A men jag undrar om den drar det i verkligheten, kanske den skulle kunna klara sig på 550mA, vad vet jag.



Eventuellt så är det så att jag bara kan ta ut 550mA, enligt texten.

auxbild.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Finns det i sådana fall någon annan möjlighet att sno ström från batteriet i larmet via kortet eller behöver man köpa något separat kretskort typ denna, bild från internet.
ups.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


länk:
http://www.batteryspace.com/12VDC-M...oard-for-12.8V-LiFePO4-/-12V-SLA-battery.aspx


Känns lite onödigt dyrt när man har ett larm med backup...
Kan man säkra av batteriet och gå på utgånde kablar från batteriet?
 
D
Routrar är lite luriga. Du måste nog testmäta först.
Jag körde t.ex. in min Netgearswitch för test nu som är märkt 1A och kopplade till två portar. Enligt larmsystemet ska den dra drygt 80mA, men vi rundrar väl upp det till 100mA. Orkar inte testa vid full belastning men den ligger nog inte nära 1A hur som helst. Routern kommer dra en hel del mer ström, speciellt om den är trådlös.
Du kan ju köpa en vanlig APC UPS annars, 500-1000kr och lär nog räcka i +10 timmar för en sådan sak. Larmet meddelar ju vid strömavbrott ändå.
 
Redigerat:
  • Gilla
synvinkelhaken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.