jag undrar vad ni har för erfarenhet av nyanskaffning av batteri till Worx Landroid? [
Min klippare har jag köpt begagnad och den går bara en kort stund efter laddningen. Men dessutom laddar den väldigt kort stund också.
Så var hittar jag billigaste batteriet?
 
Kolla med en ÅF eller supporten i Hässleholm
 
mortimer skrev:
Kolla med en ÅF eller supporten i Hässleholm
Det verkar som det är blybatterier, och de tar slut förr eller senare. Nu ska jag fråga en batterisäljare om det finns något där att köpa. Batterigubben i Norrköping. Tvekar att beställa på webben eftersom det är till en flera år gammal robotklippare. De nyare batterierna är väl inte av bly?
 
Du bör ju ta ett batteri som är anpassat efter laddningstekniken i roboten/basstationen.
 
Nu har jag två 12V- batterier, som jag ska försöka sätta in i batteriboxen. Hoppas det kommer att fungera!
 
Ja, nu har den laddat i 75 minuter, och därefter klippt i 80 minuter! Helt godkänt tycker jag! Batterierna kostade 400 kr. ��������
 
Det låter bra, vad är det mer specifikt för batterier du skaffat?
 
Det var Gaston AGM/VRLA 12 V /5 Ah, hos Batterigubben.
 
Funderar på att köpa samma batterier till min landroid som är 4 år gammal och batterier som är slut. Var måtten på Gaston batteriet samma som original batterierna ?? Funkade det bra att koppla in det nya batteriet ?? Är du forfarande nöjd med batteriet nu när du kört med det ett tag ??
 
Sent svar
Har en gammal Worx WG795E tidig modell
Funkat i 6 år när batteriet gav upp.
Fick bra hjälp av supporten på 010-551 71 16.
De upplyste om att min version hade blybatteri 24V o 5Ah MEN de hade som tur var inget sådant att sälja.
Öppnade batterilådan o hittade två seriekopplade helt omärkta blybatterier.
Köpte två 12V 4,5Ah på Biltema med identiska yttermått och seriekopplade med befintligt kablage. Då får man 24V o 4,5Ah. Lödkolv behövdes för att mjuka upp tennet som höll några kabelskor. Har nu fungerat i en månad.
169kr x 2 om jag mins rätt. Betydligt billigare än om supporten haft original att sälja .
När gamla batteriet var på upphällningen noterade jag att nya knivar/blad ökade gångtiden betydligt.
 
W WorxWG795-1 skrev:
Sent svar
Har en gammal Worx WG795E tidig modell
Funkat i 6 år när batteriet gav upp.
Fick bra hjälp av supporten på 010-551 71 16.
De upplyste om att min version hade blybatteri 24V o 5Ah MEN de hade som tur var inget sådant att sälja.
Öppnade batterilådan o hittade två seriekopplade helt omärkta blybatterier.
Köpte två 12V 4,5Ah på Biltema med identiska yttermått och seriekopplade med befintligt kablage. Då får man 24V o 4,5Ah. Lödkolv behövdes för att mjuka upp tennet som höll några kabelskor. Har nu fungerat i en månad.
169kr x 2 om jag mins rätt. Betydligt billigare än om supporten haft original att sälja .
När gamla batteriet var på upphällningen noterade jag att nya knivar/blad ökade gångtiden betydligt.
Biltemas Batterier fungerade bra ca 1 månad. Nu verkar de vara slut. Klipparen varit aktiv måååånga timmar/dygn denna månad.
Köpt nya av samma sort o nu går han igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.