Halloj,

Finns säkert redan en tråd om detta men hittar ingen tillräckligt ny för att lita på.

Har en batteridriven gräsklippare 40v 5A från Jula med märke Meec Tools Multiseries. Behöver ett nytt batteri och det batteriet kostar 1499kr på Jula (se länk https://www.jula.se/catalog/tradgar...terier-till-tradgardsmaskiner/batteri-011212/) Undrar nu om det finns någon på forumet som har testat köpa ett billigare batteri än det Jula säljer med framgång och är villig att dela med sig om sin erfarenhet?

Allt gott!
 
Inte egentligen svar på frågan men det är samma formfaktor som Green Works 40V batterier. Jag har en tvärtomfråga, jag har en Green Works-klippare och har funderat på att köpa ett Meec-batteri till min klippare. Har googlat lite och tror att det funkar men att det är något med stiften och laddarna som inte lirar helt. Jag har tidigare beställt ett Green Works-batteri från Kina som funkar finfint. Men det tar ju lite tid att få hem. Kanske något att utforska för Meec också...
 
  • Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
foppa72 foppa72 skrev:
Inte egentligen svar på frågan men det är samma formfaktor som Green Works 40V batterier. Jag har en tvärtomfråga, jag har en Green Works-klippare och har funderat på att köpa ett Meec-batteri till min klippare. Har googlat lite och tror att det funkar men att det är något med stiften och laddarna som inte lirar helt. Jag har tidigare beställt ett Green Works-batteri från Kina som funkar finfint. Men det tar ju lite tid att få hem. Kanske något att utforska för Meec också...
om du bor i sthlmsområdet är du varmt välkommen att komma förbi och testa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.