ska börja med ett litet bastuprojekt i ett fristående brygghus på tomten och genast dyker det upp lite frågor... väggarna är typ nog säkert tegel som e putsade både invändigt som utvändigt och här ställer jag mig frågande om färgen invändigt - kan det vara farligt att värma upp färgen invändigt när man bastar. jag tänker mig att färgen släpper iväg en massa onyttigheter när den blir varm?? för jag hade tänkt att ha kvar de putsade väggarna invändigt istället för träpanel. eller finns det någon speciell färg för detta?? Sen såg jag att taket hade spånskiva .säkert isolering bakom detta då det användes som hönshus ett tag. fukt och spånskiva kanske inte funkar så bra!!?? tänkte om man kunde täcka detta med något,men med vad???
 
Låter som ett spännande projekt som jag hoppas du låter oss följa här. Är väggarna byggda av tegel? Tjocka och feta då antar jag. Skulle inte oroa mig så mycket över färgen men börja med att peta in aggregatet och hetta upp till arbetstemp+x ett par tre gånger och testa. Luktar det inget så kör på och bygg inredning. Spånskiva i taket låter inte så raffinerat. Tänk ventilation. Om du vill täcka över den så se till att den är ventilerad så du inte stänger in eventuell fukt. Jag tycker man ska akta sig för plast och andra otäcka täta material i små bodar där förhållandet ute/inne-temp varierar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.