Nu har det äntligen blivit dags att sätta igång att börja bygga bastun. Tvättstugan är under renovering och det har blivit en ganska långdragen sådan, tiden räcker ju inte till.
Bastun blir inte så stor, ca 1,8 x 1,4 m.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppregling är på börjad:)
 
Hur mycket spalt lämnar du mot väggarna?
 
Det är an spalt på som minst 3cm, det är ett slag i väggen och för blir det drygt 10 cm. Jag hoppas att det skall räcka
 
Nu är det uppreglat och klart. Ståltråd är dragen mellan reglarna för att hålla isoleringen på plats. Dag för att sätta upp panel i helgen IMG_2758.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kommer du inte att göra en luftspalt bakom panelen, t.ex. ett lager med masonit/bastufolie/etc och sedan läkt och panel?
 
Jag bygger den efter Tylös beskrivning och där har dom ingen folie, bastun kommer inte att användas så mycket så jag kör på denna beskrivning och hoppas att detta fungerar :)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är panelen uppe. Det gick ju ganska fort med spikpistol. Nu skall lavarna kapad till
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu hoppas jag att elektriker kan komma lite snabbt. Sen är det ju förståss ganska lång leveranstid på glasväggen. Den skulla ta ca tre veckor innan den var klar
 
Ser att du kör SPU i taket, är det någon tanke bakom varför du inte körde det även på väggarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.