halloj tänkte kolla med er...har ett utrymme som jag vill göra om till bastu! problemet är att det enda stället aggregatet kan stå på är väldigt nära taket/snedtaket. aggregatet kommer då vara som lägst 35cm från taket, hur är detta ur brandsynpunkt och brännmärken i tak? finns det några skydd uppåt man kan köpa?, så värmen från aggregatet sprids mer ut i rummet?
 
Vet att det finns skydd att köpa, men är tveksam till att det funkar med endast 35 cm till taket. Sannolikt har du plast som diffspärr bakom innertaket och den pallar inte värme i någon större utsträckning. Därför är det optimalt om man har möjlighet att regla ner bastutaket i förhållande till "ordinarie" tak så att man får ett avstånd. Vet att frågan återkommit med jämna mellanrum så sök i forumet så hittar du sannolikt en hel del information.
 
jag har bastuaggregatet under snedtak, men det är betydligt längre än 35 cm till taket, för mig har det dock inte varit några problem, men 35 cm låter väl så nära taket
 
Man bör nog ha ångspärr av typen bastufolie där det blir varmt annars riskerar man att få plastkonfetti i väggarna där det blitt varmt.

Man kan ju även sätta ut aggregatet från väggen en bit utan att det ser helt tokigt ut.

Med en plåt på distanser från taket tror jag man kan avleda den värsta värmen iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.