är någon som byggt en bastu där man har snetak i halva bastun ?

eller är de ingen bra lösning ?
 
Jag har också så, och det fungerar bara bra! :) Det var en massa extrajobb med att bygga isolerade mellanväggar med luftspalt mot alla ytterväggar, för i mitt fall var det förhöjt väggliv, kupsida, snedtak och tak som behövde fixas till.
 
ClasseClas,

tolkar dig som att du har använd dubbel luftspalt ut mot ytterväggen, iom en "riktig" för isoleringen sen kommer en till innanför för bastun? Reglade du upp på en innervägg/tak eller gjorde du det i direkt anslutning till isolering/plast?

Körde du luftspallt mot den takstolen också? :-?
 
Jag fattar inte riktigt frågan, mot yväggen (spån+gips) körde jag med ca 30mm luftspalt + isolerad mellanvägg.

Samma gjorde jag med kupsida och snedtak (glespanelad), 30 mm luftspalt + isolerad mellanvägg.

Innertaket gjorde jag samma sak med, men där tog jag ner taket ordentligt, dvs reglade nytt innertak med isolering till ca 2100 mm färdighöjd. (2400 mm ursprunglig höjd med glespanel.
 
Du har ju 45*45 luftspalt ut mot yttertaket om jag säger så. Sen bygger du ju inåt med isolering (2 resp 3 lager 95mm) sen innervägg (spån+gips i ditt fall som jag förstår det) sen ny luftspalt och sen en isolerad mellanvägg? Körde du fuktspärr också och isåfall hur gjorde du med bastupanelen, spikarna torde ju perforera den.. :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.