Jag har tänkt att bygga en bastu i vår tvättstuga, tvättstugan ligger i källaren nästan helt under mark i ett hus byggt 1954. Jag är på det stora hela klar på hur jag ska göra med väggarna, 2 av väggarna kommer vara mot ytterväggen. Golvet däremot vet jag inte hur jag ska göra med. Det är fall på golvet i tvättstugan, ska jag ta flytspackel och spackla upp ett plant underlag för bastun? sedan lägga takpapp och sen träreglar ovanpå, och sen golvspån eller nåt. Jag är inte intresserad av att ha golvbrunn i bastun då det är en torrbastu jag vill ha. Kommer inte "kasta vatten". Hjälp mig hur jag ska göra med golvet!!
 
Beror väl på hur mycket jobb du vill göra?

Du kan ju låta golvet vara som det är. Känns det inte bekvämt kan du ju måla golvet, lägga trätrall alternativt klinkers. Själv har jag lagt klinkers i min bastu.
 
Håller men om klinkers, flytspackla och sedan klinker, ska själv sätta svart sjösten på mitt bastugolv.
 
Låt det vara samma golv i bastun som i utrymmena utanför så blir det enhetligt, lättstädat och framförallt inga trösklar eller kanter hindrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.