Många visar sina fina basturum, kan vi inte ta en tråd där en snål ekonomin och fantasin skapat bastun.
Har vanligt råspont av gran som jag fräst lite själv med överhandsfräs i väggarna och furu i lavarna.
Gläs golv med Trall impr. 28x120
 
  • 640X480.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Fäller inte råsponten mycket kåda? Kåda bränner ju rätt bra på skinnet. Annars tyckte jag den var snygg. Lite livligare. Är den slipad?
 
Har ännu inte märkt några sådant. Min förra bastu var byggd med granpanel ok visst trängde det ut kåda i kvistarna men att det skulle droppa kåda är nog mest en myt. Kastar alltid vatten på väggarna innan bastning så lite kåda inte lär brännskada någon. "Panelen" har en hyvlad sida.
 
Svärisarna har granpanel i taket - och där har det droppat kåda. Men i övrigt funkar det nog!

Vad kostade din bastu - om man får fråga? Vi har lite skral ekonomi, men skulle så gärna vilja sätta in en bastu på övervåningen när det blir dags för denna.
 
Det var en svår fråga, lite pengar då och då lär nog bli en 15000. Då är inte alla öl inräknade. Mycket svett blir det om man ska snåla men tack Byggmax.
Inte klart än men tar en sak i sänder.

http://hem.bredband.net/berte/Bastu/bastu.htm
 
När jag tittar på bilderna så förstår jag inte riktigt. Byggde du en stuga runt bastutunnan och sedan rev bastutunnan för att bygga en ny bastu inne i stugan?
 
Något i den stilen it-snubben. Bastutunnan hade börjat återgå till moder jord så det var dags med en ny bastu. Nu kan man inte leva utan bastu och den enda platsen som vi ville ha en bastu stod tunnan på. Så det blev att basta i bastutunnan inuti den nya bastun tills jag rev den.
 
Ok. Då förstår jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.