Hej
Har en bastutunna hemma, 6Är gammal, i norrland, oljad varje Är frÄn början med kvalitetsolja (ofÀrgad). Men nu blir det allt mer grÄ. Enligt bilder. Har lÀst att svamp Àr orsaken. Slipa rÀcker inte.
Hur fixar jag, slipa och mÄla över?
Tack för hjÀlpen!!
Mvh
 
  • GrĂ„nat trĂ€ pĂ„ bastutunna med tydliga tecken pĂ„ vĂ€derpĂ„verkan och möjlig svampangrepp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bastutunnans grĂ„nat och slitet trĂ€golv med borste, oljad men pĂ„verkad av svamp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oljad varje Ă„r, sĂ„ blev ytterdören nĂ€r kusinen proppsade pĂ„ att olja den varje Ă„r, numere oljas den nĂ€r den Ă€r torr och med en blasig olja som sugs in. Överflöd ska bort.
 
  • Gilla
Silvan Andreas
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Oljad varje Ă„r, sĂ„ blev ytterdören nĂ€r kusinen proppsade pĂ„ att olja den varje Ă„r, numere oljas den nĂ€r den Ă€r torr och med en blasig olja som sugs in. Överflöd ska bort.
Tack. Jag menade slippad och oljad pÄ alla dÄliga o torra stÀlle. DÄlig ÀndÄ
 
Ingen expert men man kommer nog inte ifrÄn det dÀr helt, det Àr naturligt att trÀet blir grÄtt.
 
  • Gilla
Silvan Andreas
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Ingen expert men man kommer nog inte ifrÄn det dÀr helt, det Àr naturligt att trÀet blir grÄtt.
Jag förstÄr, vill dock inte att hela bastun blir grÄtt. Ideer hur jag kan undvika eller mÄla/lasera?
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.