provar att lägga ut lite bilder.:D
 
  • DSC02331.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC02336.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC02335.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC02334.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oooh, snyggt!

Finns det bilder från bygget? Själv funderar jag på att bygga ett litet trädäck med lekstuga, så hur konstruktionen ser ut just i gränsen mellan däck och stuga är av speciellt intresse för mig.
 
Måste vara hemskt tråkigt att ha bastu och pool... :rolleyes:
 
Bastun är byggd uppe på trallgolvet. Väggarna står på 95x95 trycktregel som är bultat genom trallorna ner i reglar under. Innergolvet är 28x125 tryckt med 30mm frigolit mellan sen är det skruvat vanlig 28mm råspont . Golvet ligger liksom löst inuti ramen. Oljebehandlat och inte allt för tätt. Skulle det inte fungera så kan jag ju byta utan att riva hela bastun. Dock inga synliga problem även om den används flitigt.:D
Blev lagom tjock gjuten platta under vedkaminen som ligger i höjd med innergolvet.
 
Jättesnyggt! Kolla i monteringsanvisningen, jag har för mig att det ska vara en meter oisolerat rör direkt ovanför kaminen och ditt rör ser ut att vara kortare?
 
Nej det ska vara minst en halv meter isolerat ner från innertak. Och sticka upp åttio cm ovan yttertak.
För att måtten skulle bli rätt med de moduler som harvia har så fick det bli så. Dessutom blev skyddet bakom snyggare(tycker jag) om isoleringen går längre ner.:D
 
Jo jag håller med men i anvisningen till min Harvia står det att det ska vara en meter oisolerat, det var därför jag undrade.
 
Ja, detta var ju jättefint. Personlig hade jag nog satt lavarna lite høgre, men funkar det, så........

MVH
Sakke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.