F
Hejsan!

Nu är det dags att teckna än barnförsäkring. Efter 2 veckors funderingar, pratat med 3000 "försäkringsgubbar" (99% rekommenderade Skandia, tom konsumenternas rådgivare nämnde att hennes barn är försäkrade hos Skandia) har vi lyckats att välja Trygg Hansa pga de verkar vara bättre ang medfödda sjukdomar, stor bolag och främst eftersom frugan vill ha det.
Nu är det att välja Försäkringsnivå. Hur ska man välja? Frun vill 1800000 jag 1200000. Min anledning är att jag bryr mig inte hur mycket vi får OM olyckan händer, sen skillnaden (pengar) blir inte stor heller. Hon tycker att 33kr/månad extra är inte mycket. För mig det spelar ingen roll kostnaden, men hela kalaset (med barnförsäkringen) känns nästan onödig men samtidigt vill inte ta risken. Jag har väldig låg förtroende i "Försäkringsbolaget"...
Så nu undrar vi vad vi ska ha om försäkringsnivå, frågan är vad har ni valt?
Tacksam för input!
David
 
Jag har Trygg Hansa på båda barnen, väldigt smidigt att få ut pengar den enda gång jag använt försäkringen, så jag rekommenderar verkligen dom.
Ang nivå tänker jag lite som dig, tror vi valde 1 200 000, svårt att se att pengar skulle bli så viktigt för vår familj om något så hemskt skulle hända att vi är uppe över 50% invaliditet.


Medicinsk Invaliditet Olycksfall
1 235 000 kr
-Högsta ersättning för medicinsk invaliditet
3 705 000 kr

Ekonomisk Invaliditet Olycksfall
1 235 000 kr

Medicinsk Invaliditet Sjukdom
1 235 000 kr
-Högsta ersättning för medicinsk invaliditet
3 705 000 kr

Ekonomisk Invaliditet Sjukdom
1 235 000 kr
 
Ett råd, se till att teckna tilläggsförsäkring för medfödda sjukdomar!
 
Jag har inte tänkt så mycket på nivåerna men vi har 1,8 miljoner med högsta ersättning på lite över 5 miljoner på båda barnen. Den får vi hosta upp med 2 557 kr per år för (gånger två då) så det är rätt saftigt...

Vi jämförde också mycket men det är (var då i all fall) bara Trygg Hansa som har ersättning för psykiska sjukdomar och de hade också bäst täckning på medfödda sjukdomar.

Vi har fått ut en del därifrån, bl.a för vård på sjukhus, ärr, olycksfall med skadade tänder och taxi kostnader och vad det nu har varit... Det har aldrig varit något problem att få ut på försäkringen men tänk på att den inte gäller utomlands så vid resa gäller det att ha en reseförsökring!
 
ESSC skrev:
Ett råd, se till att teckna tilläggsförsäkring för medfödda sjukdomar!
Jag tror att den ingår numer, hette "barn plus" tidigare. Då var det så också att den måste tecknas innan barnet var 3 månader tror jag...
 
Hej!

Vi har också Trygg Hansa till båda våra barn och de har varit mycket bra att ha att göra med. Vi har fått ut ersättning vid olycksfall (brännskada) och ärr i ansiktet. Även om det kostar en slant känns det väl värt pengarna.
 
Om den ingår och täcker npf är det ju suveränt anders07!
 
F
Ja, TH har gjort om deras barnförsäkring 05/2013 och medfödda sjukdomar ingår.
Så, det blir TH för oss (verka ha nöjda kunder här). Vad har ni för nivåer?
 
Vi har högsta ersättningen på våra 2 barn. Kostar 5000 om året. Men tänk om olyckan är framme o de blir invalid då känns det lite bättre med mycket pengar. Sedan kan du inte höja beloppet efter du tecknat bara sänka. :(
 
Glömde skriva att vi har trygg-hansa för att de är allra bäst vad de gäller barn försäkring!
 
Har Länsförsäkringar (Östgöta Brandstod) på rubbet. Mer än nöjd, inget tjafs när båten havererade, eller när lillgrabben blev allvarligt sjuk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.