Jag undrar om någon har lagt ett Barlinek ekplankgolv "White Wash", från Byggmax? Jag skulle vara oerhört tacksam för synpunkter vg kvaliteten, utseendet och ser mer än gärna en eller ett par bilder om någon skulle råka ha detta på sin dator/i sin mobil.

Stort tack på förhand!

Mvh,
Emma M
 
Jag har inte lagt just White Wash men andra modeller från Barlinek och tycker att dom håller god kvalité. Enda "problemet" är att för att lägga dom så är det enklast att först slå ihop hela plankraden i kortskarvarna för att sedan lägga i långskarven. DET var lite knepigt när jag lade det här hemma - 14 meter i ett stycke!
 
Fasen vojma. Bor du i ett slott?
Emma M. Det finns några trådar på forumet om just Barlinek golv, de flesta omdömena är positiva. Jag har lagt ett ekgolv från Barlinek (inte White Wash) och gjorde på samma sätt som vojma, skarvade kortsidorna först, men mitt rum var bara 5,2 m. Jag är nöjd.
 
Jag har 40m2 av Barlineks 3stav ek som ska bytas ut, lamellsläpp och väldigt kännbara skarvar.
Golvplankorna kändes väldigt torra/döda när dessa lades för snart ett år sedan, och golvet har inte blivit bättre under året, snarare tvärtom.
Byggmax håller med om att det är felaktigt och inte håller måttet, tillverkaren slår ifrån sig och skyller på för torrt inomhus mm.
Märkligt då att det drygt 5år gamla sovrumsgolvet (Barlinek) inte torkar isär och drabbas av lamellsläpp.
Det var just det golvet som gjorde att vi valde Barlinek än en gång.

Få se hur det slutar, jag hävdar att jag lagt golv klart och att dom får ta kostnaden för bytet.

Detta var inte den senaste varianten med 5GS systemet.
 
Amatörbyggaren skrev:
Fasen vojma. Bor du i ett slott?
Ja dom där 14 metrarna är ju i frugans Walk-in-closet. Är inte det standard nuförtiden?

Nä skämt åsido; det är ett normalt hus där vi lagt golvet i ett stycke från hallen, kök, matplats och vardagsrum. Det stod i lägganvisningen att man skulle ha rörelsefog efter 10 meter men jag chansade och det har gått bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.