Har blivit relativt klar med baren, blir väl som allt annat aldrig helt färdigställt, och känner att det vore kul med bilder på era barer/pubar där det förhoppningsvis hängts en hel del.

Börjar med mitt egna lilla projekt.

Som mannen i huset bestämde jag att vi ska minnsan ha en bar i fäbostallet i ladan. Nu har vi bott på gården i tio år och jag fick grön ljus för bygget i sommras....
Men men, den som väntar på något gott kan bevisligen vänta väääldigt länge.

Här är grunden till bardisken som jag byggde över gamla foderbordet.
Visa bilaga 55008
Var ett riktigt gediget foderbord där rejäla gråstenar använts i betongen. Provade att bila bort det med en cobra men gav upp ganska omgående.

Här är själva bardisken på plats. Använde mig av 4 st 45x220 reglar.
Det genomgående mottot var grovt och hållbart.
Visa bilaga 55009
Diverse drycker serverades av frun som måste tyckt att jag gjorde något bra

Här är stommen klar, bara nittio skylten som skymtas till vänter som ska fräsas ner. Ska bli plats för flaskor med gott innehåll.
Visa bilaga 55010

Baksida bardisk, nittio skylt under inpassning.
Visa bilaga 55011

Skylt på plats och väggar målade. Firades omgående med ett glas rött.
Visa bilaga 55012

Frugan tyckte att en fototapet skulle passa och fototapet blev det.
Visa bilaga 55013

Här lackar vi på tidningssidor på på bargolvet. Först på med rikligt med oxanolja, sedan tidningar och sedan flera lager med oxanolja.
Visa bilaga 55014

Bålig bild på ett bra resultat
Visa bilaga 55015

Ett hopp framåt i tiden. Tycker att barfeelingen böjar komma nu.
Visa bilaga 55016

Fototapeten gjorde sig bra när golvet vart målat.
Visa bilaga 55017

10 bilder vart max så jag får börja med nytt inlägg o mer bilder.
 
Ett par bilder på en andra sidan av rummet där jag satt upp några brädor mellan stolparna. En gammal bordsskiva fick bli en liten bardisk. Gjorde ett "sittbås" och ytterligare en bordsskiva kom till användning.
Visa bilaga 55018
Visa bilaga 55019

Båset från sidan med en barbänk jag gjort. Började med att göra enklare barstolar men insåg att barbänk var enklare att göra och dessutom gav mer sittplatser.
Visa bilaga 55020

Mer tidningar, fast på vägg denna gång.
Det är väl detta som är fördelen att bygga hemma, att bara fantasin sätter gränserna.
Visa bilaga 55021

Byggde ett räcke med infäld ljusslang på betongkanten som avslutat gamla liggdelen för djuren. I mörkret under ev. påverkan av rusdryck så var kanten farlig då jag inklusive andra snubblat på den. En snubbling med krossad fönsterrruta som resultat. Inga personskador som tur var...
Visa bilaga 55022

Räcket målat och glashållare i taket på ena sidan uppe.
Visa bilaga 55023

Inför barinvigningen så vart vi fundersamma på om antalet sittplatser skulle räcka. För att vara på säkra sidan förlängde jag ena bänken i båset. Ljuset som syns under bänken till höger är nu flyttat till förlängningsbänken. Lyser fint på en gamla oljedunken.
Visa bilaga 55024

Avslutningsvis tre bilder tagna från dörren in i mitt nya favvo rum.
Visa bilaga 55025
Visa bilaga 55026
Visa bilaga 55027

Jag vill se mer barbilder så in med bilder på era barer, barprojekt nu stora som små.
 
Fräckt jobb ! Man blir ju lite törstig av att se allt arbete du lagt ner !
 
Läckert! Gillar framför allt det originella golvet. Något tema kring tidningssidorna ni lackade in?
 
Lawrrence: Härligt att höra ,då är det inte bara jag som blir dammig i halsen när man ser något som kan liknas vid en bar.

Corre: Vi använde mest bilder på maträtter ,dryckesflaskor/burkar/glas och några bilder som hade rätt "känsla" och färger. Golvet är nog det som våra gäster brukar uppskatta som mest, när dom upptäcker alla olika bilder som faktiskt ligger där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.