Denna helgen flyttade vi in i vårat hus som vi renoverat de senaste månaderna. Tänkte duscha och märkte att vi enbart har varmvatten i duschen. Om jag vrider så det till kallaste läget så kommer det bara några droppar vatten om jag sedan virder till varmvatten så är det bra tryck på vattnet men för varmt för att kunna duscha i. Vi har inte gjort något i detta badrum förutom att monterat bort tvättstället så vattnet där är avstängt men det borde inte ha något att göra med duschen i så fall borde varken varmt eller kallt vatten fungera i duschen. Någon som har någon Idea vad som kan vara fel? Är det ny blandare som gäller?
 
  • Gilla
Tyskar
  • Laddar…
Krilleman
Jag antar att allt annat kallvatten fungerar bra?!

Kolla så silen på ditt inkommande kallvatten in i duschblandaren inte är igensatt.Se exempel på min bild.

Vad har du för blandare?!

Närbild av en inkommande kallvattensil i en duschblandare som är cirkelmarkerad för att visa platsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman Krilleman skrev:
Jag antar att allt annat kallvatten fungerar bra?!

Kolla så silen på ditt inkommande kallvatten in i duschblandaren inte är igensatt.Se exempel på min bild.

Vad har du för blandare?!

[bild]
Blandaren ser ut så här
Kromad badkarsblandare monterad på vägg med kakel, ingen synlig märkning eller inställningsknappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad tvättställsblandare utan synliga reglage eller märkesidentifiering mot en kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oklart märke och ålder. Hittar inga möjligheter till inställningars på blandaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.