E
Skrivet av: Lisa

Ett exempel på att protester även på gräsrotsnivå kan ha effekt.
 
E
Skrivet av: Jeanbanan

Nä det är ju svårt att ha förtroende för några som vägrar ställa upp i intervjuer och utfrågningar. Nu senast i plånboken i P1.
 
E
Skrivet av: Olof

Det är fritt att byta till ett riktigt jobb där man är inte tvungen att lura folk.
 
E
Skrivet av: Stefan

Mesar, hur tror de att det är att jobba i skolan nu för tiden?
 
E
Skrivet av: Göran

Självfallet besvärligt att bli ifrågasatt av kunder, men gissar att diverse ekonomiska fördelar gör att många väljer att stanna kvar. Mycket förmånliga bolån, bra ränta på lönekonto, ingen kostnad för betalkort, bonus (i vissa fall obeskrivligt höga), bra pensionsavtal, osv...

Krokodiltårar fläckar ner klädseln i RR'en.
 
E
Skrivet av: Kalle

Det stora flertalet bankanställda stannar knappast kvar pga alla förmåner. Förmånliga bolån förmånsbeskattas, vår lönekonton ser ut som flesta andras, nämligen ganska små efter den siste varje månad, betalkort kostar ca 200 kr/år så det har inte någon större betydelse och bonusarna hamnar inte ute i kontorslinjen utan går till chefer och valuta/aktiehandlarna. Det är inget fel att som kund vilja förhandla sina villkor och göra en bra affär men man kan göra det på ett trevligt sätt. Det som är komsikt i sammanhanget är ju att A Borg lyfte bra bonusar när han arbetade inom finansvärlden men minnet är väl kort hos honom...............
 
E
Skrivet av: Marie

Anledningen att man stannar kvar när vindarna piskar en i ansiktet är just för att man älskar rådgivningen och den kontakt med människor som det innebär att jobba på kontor. Att hjälpa en familj eller en person till en bättre ekonomi är den bästa lönen, därför känns det trist att den inställning många kunder har då de kommer till mötet är enbart det som det skrivs om i tidningarna. Att lura folk är ingen inställning jag sprungit på i attityd under mina tio år i bank. Jag tycker ditt inlägg Kalle är riktigt bra! Dessutom om Anders B är så besviken på bankernas marginaler, varför inte då gå ut med att sänka SBAB:s?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.