Det ska precis till med en större renovering. Taket ska "lyftas" och väggbanden ska höjas. Samtidigt ska det då på nytt tak.

Hela tiden det varit sagt att det ska vara rött tegel (huset är byggt runt sekelskiftet , timmerstomme, men tillbyggt och "sönderrenoverat" i omgångar). Huset blir nu ett 2 plans med stående falurösfärgad träpanel. Taklutningen blir låg.

På en altan och en utbyggnad kommer det är blir bandtäckning med AluZink. Så igår kom diskussionen (konstigt att den inte kommit i tidigare med en plåtslagare i bilden :)) om att lägga bandtäckning på hela taket men vi är rädda att det blir för mycket "blankt" och att det kommer att se konstigt ut. Letat bilder på "vanliga" hus med AlZink bandtäckning men inte hittat något.

Vad tror ni? Blir det "för mycket"?
Eller har ni bilder på hur en vanlig trävilla blir med bandtäckning i blankt material?
 
Jag tror det kan bli jättefint! Tyvärr har jag ingen bild, dock...
 
blankt är e ba några år... sen blir den mer mattblank... (vilken dålig beskrivning) om jag kommer ihåg ska jag fota ett tak vi lade för typ fem år sen... ycker oxå att du ska ha hela taket bandtäkt med aluzink... ( är väl partisk i ämmnet med tanke på mitt yrke )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.