Vi håller på och tittar på att byta tak till ett falsat grönt plåttak.
Kollat på de man kan lägga själv och hittat lindab och rukki.
Men skillnaden i m2 pris skiljer sig väldigt mkt. Då lindab är mkt billigare än Rukki.
Nån som har erfarenhet av dessa tak ?

Mvh Calle
 
Vett att dom klick taken inte är så billiga i material tar man en plåtslagare att göra det blir material billigare. Har du många hinder på taket så är det svårt att få tätt med klick tak. Men det som plåtslagare har kan man inte lägga själv det är dubbelfalsat vilket är det bästa och funkar ner till 5 grader dom som man köper är enkelfalsat och funkar ner till 18 grader trots att tillverkarna ofta säger annat.
 
Hittade nu även plannja trend tror jag det hette.
Finns ju några olika.
Jo klart att det är bättre med ett riktigt dubbelfalsat tak. Och det kanske inte blir så mkt dyrare heller egentligen.
De priser jag fått nu är bara sa pårs på ett 30m2 stort tak där skiljer det 200 kr/ kvadraten mellan lindab och rukki. 250 resp 450.
 
Finns väldigt många som gör sån plåt med plannja och lindab är ju dom största inom plåt. Om du planerar på att anlita någon för att lägga klick taket åt dej blir inte dubbelfalsat tak inte mycket dyrare.
 
Hej,
jag köpte tak från Clix. Bra pris och rådgivning. Mycket enkelt att lägga men vårt tak var iofs av enklaste sorten - ett pulpettak utan genomföring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.