Jag behöver smått modifiera yttre skiktet av väggen hemma i badrummet och behöver därför ta loss o byta rör-väggbrickorna - och för att lossa dessa behöver även ballofixerna tas bort. Det är 4st rör i väggen för en handdukstork, samt för en blandare.

1) Mig veterligen är vattentrycket i radiatorsystemet lågt hos oss varför jag tror att man inte behöver stänga av systemet för det rätt snabba bytet av väggbricka (från en tjockare dubbeltätande väggbricksmodell till den klassiska tunnare modellen). Men, finns det produkter på marknaden för att tillfälligt stoppa upp radiatorvattnet? Typ en kork :)

2) Tappvattnet kommer stängas av för byte.

Jag tar för givet man i Sverige bara använder klämringskopplingar till ballofixer? Presskopplingar och lödningar är väl för andra installationer (?)
 
Dracula Dracula skrev:
finns det produkter på marknaden för att tillfälligt stoppa upp radiatorvattnet? Typ en kork :)
Det finns utrustningar som fryser vattnet till en ispropp, som stoppar flödet.
Dracula Dracula skrev:
Jag tar för givet man i Sverige bara använder klämringskopplingar till ballofixer? Presskopplingar och lödningar är väl för andra installationer (?)
"ballofixer"? Det finns ventiler med olika anslutningar på den Svenska marknaden. Gänga t.ex.
 
Krilleman
Dracula Dracula skrev:
Jag behöver smått modifiera yttre skiktet av väggen hemma i badrummet och behöver därför ta loss o byta rör-väggbrickorna - och för att lossa dessa behöver även ballofixerna tas bort. Det är 4st rör i väggen för en handdukstork, samt för en blandare.

Vad har du för produkter sitter installerade idag?

Det är en stor del i om det går att demontera brickorna eller inte...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.