Nån som vet om det finns balkskor i 45*? Eller man tar hålplattor och böjer till så gott det går?
Eller det finns andra sätt att fästa på när man inte kommer åt att skruva/spika från "baksidan"?
Är 45x170 som gäller här.
 
Ehhh... är inte 45 bredd standard på de flesta balkskor? Eller menar du att du vill lägga en 45x45 i en balksko?
 
jordraketen skrev:
Nån som vet om det finns balkskor i 45*? Eller man tar hålplattor och böjer till så gott det går?
Eller det finns andra sätt att fästa på när man inte kommer åt att skruva/spika från "baksidan"?
Är 45x170 som gäller här.
Skråskruva 2 skruv samt en hålplatta på undersidan.
 
  • Gilla
Calle Sturzenbecker
  • Laddar…
Tror TS menar 45 grader.
Jag har letat efter liknande men inte hittat tyvärr när jag skulle fästa in vangstycken för trappa.

Du kan inte använda ett gaffelankare istället?
 
Ehhh... är inte 45 bredd standard på de flesta balkskor? Eller menar du att du vill lägga en 45x45 i en balksko?

Jo det är 45mm bredd. Vad jag menar är att jag ska fästa änden på en 45x170 i 45gr vinkel mot en 45x170.
 
Kommer ej åt undersidan heller..
 
M
Såga in ett spår i regeln så du kan skjuta på den på balkskon?
 
Skruva en 45x45 i nedekant på den ena 170:an (den som infästningen skall göras emot). Ta ur motsvarande ur den andra regeln och låt den vila på 45x45:an. Skråskruva också.
 
Ska man göra som vectrex föreslår är det bättre och enklare att såga 45x45:an i 45-graders vinkel.

Fast nu förstod jag det som att TS inte kom åt underifrån?
 
Såhär menar jag alltså:
45-grader.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


45-grader_2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fattade det som att TS vill skarva stående reglar och inte liggande - men vad gör 45x45 för nytta?
 
JOMA har eller tillverkar beslag! Hur konstiga modeller som helst, men jag vet inte hur få man kan köpa.
 
Vectrex: Jo de där kan funka. Att sätta 45x45 så kommer jag åt.
Men detta kan väl inte vara så ovanlig händelse i altanbyggarbranchen?? Alltså att fästa i 45*??
 
mexitegel skrev:
Jag fattade det som att TS vill skarva stående reglar och inte liggande - men vad gör 45x45 för nytta?
Försöker du missförstå? :)

Det är stående reglar och 45an tar upp kraften nedåt (gravitationen)!
 
  • Gilla
jordraketen
  • Laddar…
Nejdå, men konstruktion kan se ut och vara till olika ändamål. :)

I ditt uppritade exempel saknar ju 45 mm av 170 regeln upplag, hållfasthetsmässigt innebär det att man lika gärna kan använda en 120-regel. Man riskerar också sprickbildning längs med fibrerna med utgång från urtaget.
 
  • Gilla
Solbacken (Lindome)
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.