jag har en balkong ca 3,6m bred och 1,2 m djup, golvet är bandtäckt med plåt.

jag vill nu sätta ett räcke - har tänkt mig impregrenat trä för stolpar och handledare och glas emellan.

glaset tänkte jag fästa med klämfästen eller med att spåra in 10-15mm i stolparna.


är osäker på hur jag ska fästa stolparna i golvet mot plåtgolvet (kan inte fästa dem från sidan eftersom hängränna redan finns - utan de måste fästas mot golvet)


någon som har lknande eller känner till något företag som säljer denna typ av lösning?
 
hej ! ska det inte va någon trall ? det blir varmt om du går barfota på plåten. om du nu lägger trall,o är beroende av höjden ,lägger man reglar på plåten ,tillverkar galvade vinklar ca 600 x 300 . tjocklek 50 x 5 .bulta fast järnen på sidan på reglarna
 
jo jag ska lägga trall också - tänkte först inte att den skulle vara sammanbyggd med staketet om det är det du menar?

menar du så att man lägger trall och sedan bultar järn i trallen/golvregeln och sedan i stolparna? - om man fäster sidräckena i väggen så kanske det blir tillräckligt stabilt - ungefär som en "flytande" träbalkong som ligger ovanpå plåten och som sitter väl förankrad mot väggen. Vinklarna fäster man mot regeln under trallen plus i stolpen - plus att överliggaren fästs på ett bra sätt i varje stolpe - finns det fästen typ de som används i bokhyllor för detta ändamål (infälld mutter)?

kanske det funkar - isåfall slipper jag ju att göra hål i plåtgolvet också.

eller menade du en annan lösning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.