Hej.
Har för första gången i mitt liv flytspacklat ett badrum på ca 3,5 m2.
Jag var noga och gjorde efter alla konstens regler. När det brunnit gick jag över med vattpass
för att kontrollera fallet en sista gång innan tätskick, det såg bra ut, kanske lite för lite precis vid brunnen,
men dock ett tydligt fall.
Efter tätskickt var det dax för mosaiken, och här måste det gått snett, har jag fattat i efter hand när allt är monterat och klart.
Vattnet när man duschar smiter så fint ut i fogarna under dusch hörnans tätlist. SUCK.

Måste lyckats fått en bula med fixet precis där det inte får vara en bula. Så vad göra??

Spackla på nytt lager ovanpå bef. och om det går hur göra för att det ska hugga ordentligt? Vilken sorts spackel, (vill ju kunna kamma ut till noll)

Riva bort å göra om?

Trevlig helg.
 
"Vattnet när man duschar smiter så fint ut i fogarna under dusch hörnans tätlist. SUCK."

Menar du med det att vattnet inte rinner tillbaka sen ?
Att vatten smiter ut när man duschar är väl inte ovanligt även med riktigt fall ?

Är det inte mycket (alltså att huvudedlen rinner tillbaka alltså) så torde väl en badrumsmatta vara det lättaste alternativet ?

/K
 
Hej

Nja tyvärr ser den lilla "puckeln" till att huvudelen av vattnet inte rinner tebax dessvärre.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.